Vera in Zuid-Afrika

Een night game drive

Na een beetje uitgeslapen te hebben was het vandaag tijd om te shoppen en om nog enkele souveniertjes in te slaan. We zijn naar Walmer shoppingcentre gegaan om daar eens lekker rond te slenteren en alle winkeltjes te bekijken. Zelf heb ik geen souveniertjes ingeslagen, maar nog wel wat nieuwe kleertjes. Voorlopig kan ik in Nederland in de zomer vooruit. Helaas, duurt de zomer nog even, maar ach ik ben alvast voorbereid.

Na een lunchbreak in een gezellig restaurantje met overheerlijke smoothies was het tijd om boodschappen te doen en richting huis te gaan. We wilde namelijk nog even naar de Boardwalk, maar moesten ook al op tijd vertrekken richting Addo Elpehant Park, want we hadden vanavond een Game drive.

In de Boardwalk hebben we nog wat winkeltjes bezocht en genoten van het heerlijke weer. Waarna we aangereden zijn richting Addo. Het was een uurtje rijden en niet veel later stonden we voor de poorten van Addo. Dat is apart om ineens ’s avonds bij het park rond te lopen, aangezien je normaal zo vroeg mogelijk in de ochtend komt, omdat je dan de hele dag hebt om de dieren te zien.

Na het betalen moesten we nog even wachten, maar daarna mochten we in de grote truck stappen. Het zijn open trucks met een zeilen dak erop en aan de zijkant allemaal open gaten zodat je alles goed kunt zien.

Onze gids was een zeer aardige man en vertelde bij alle dieren die we zagen een verhaal er over. Helaas, ben ik zeer slecht in het onthouden van deze verhalen, maar op het moment zelf was het erg interessant.

We hebben enorm veel dieren gezien, met name enorm veel olifanten (wat wil je in een olifanten park), maar het is wel erg gaaf om ze zo dichtbij te zien en een tijdje te staan kijken terwijl ze rustig aan het eten zijn. Daarnaast hebben we stekelvarkens (die zeer zeldzaam zijn om te zien), jakhalzen, Kaapse buffel, Spring hare (een soort kleine kangaroe), Kudu’s (heeel veeel), uil en Scrub hare (een soort haas) gezien. Het kan zijn dat ik nog enkele dieren vergeet, maar op dit moment kom ik er niet op.

Gedurende de rit werd het steeds donkerder en op een gegeven moment konden we alleen nog maar iets zien in het schijnsel van de koplampen van de auto en de grote lamp die onze gids rond liet schijnen. Boven ons was de hemel vol met wel duizenden sterren. Zo prachtig om te zien.

Het is op zo’n moment moeilijk om je te beseffen dat je in Afrika bent, waar er zoveel armoede is.

Helaas was de rit veel te snel over naar mijn zin, maar we hadden in totaal toch 2 uur rond gereden. Ik vraag me wel eens af, als ik straks terug ben in Nederland hoe het is om dan naar een dierentuin te gaan. Met name omdat ik nu alle dieren iedere keer in het wild rond zie lopen. Zou het dan nog leuk zijn om daarnaar toe te gaan? Ik ben benieuwd.

Na deze prachtige tocht zijn we terug naar PE gereden en in bed gekropen aangezien het inmiddels al aardig laat was. Beide sliepen we snel en hebben we gedroomd van alle wilde dieren die aan onze neus voorbij zijn getrokken. Het was een prachtige dag en de wilde dieren ga ik missen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!