Vera in Zuid-Afrika

Afscheid nemen is verschrikkelijk

Daar gaat hij weer
Terug naar het koude kikkerlandje
Het is tijd om afscheid te nemen
Een dikke knuffel en een zoen
Hier en daar een traantje weg pinken
Heel veel zeggen hoe leuk het was
Nog een dikke knuffel
Dan loopt hij door, naar de douane

Waarom eindigt een leuke tijd zo snel?
Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?
Waarom denk je altijd op zo'n moment waar ben ik aan begonnen?

Afscheid nemen is verschrikkelijk
Hoe vaak je het ook moet doen
Het blijft moeilijk!

Vandaag was dan de dag aangebroken dat Maarten terug vloog naar Nederland. De tijd is enorm snel gegaan en de afgelopen 2 weken lijken wel 2 dagen. Voor mijn gevoel was hij hier pas net, maar aan de andere kant betekend dit ook dat ik over 21 dagen (3 weken) weer voet op Nederlandse aarde zet.

Vanochtend hebben we nog een bezoek aan het marktje gebracht. Voor Hanny was dit de eerst keer en ze vond het geweldig. Natuurlijk werden er de nodige souveniers ingeslagen en ook ik kon het niet laten om nog enkele dingetjes te kopen.

Na een overheerlijke lunch (de befaamde nacho's) in The Blue Waters met uitkijk op de zee zijn we naar huis gereden zodat Maarten zijn laatste spullen kon pakken. Om 6 uur zou zijn vlucht vertrekken en hij wilde graag op tijd aanwezig zijn om in te checken.

Op het vliegveld nog snel even de koffer gewogen. DIt hadden we al thuis gedaan met een geleende weegschaal van de overbuurman. Maar toch bleek de koffer wat zwaarder te wegen dan thuis, dus nog snel wat spullen overgeladen in de handbagage. Gelukkig deden ze niet moeilijk over zijn koffer en niet veel later had hij zijn boardingpas in de hand. Nu nog even een glaasje drinken en daarna was het helaas tijd om afscheid te nemen.

Dat was niet makkelijk, maar houd goed in mijn achterhoofd dat ik over 21 dagen thuis ben. Het grootste deel heb ik erop zitten en ga de komende weken alleen nog maar reizen en leuke dingen doen. Dus de tijd vliegt vast voorbij.

Na nog een traantje weggeveegd te hebben en een paar knuffeltjes gehad te hebben, zijn Hanny en ik naar de auto gelopen. We hebben nog een flink stuk langs het strand gereden en zijn in de avond naar de cocktailbar vertrokken, waar we prima gegeten hebben.

Zo, nu ga ik lekker slapen en heb ik morgen vast weer een leuk verhaal om te vertellen. Good night!!

Reacties

Reacties

Kees

Slaap lekker...en ik vang hem morgen wel goed op op Schiphol. Goed dat jullie zo genoten hebben met elkaar en dan is afscheid nemen inderdaad moeilijk. Maar nog cdrie weken vakantie....waarvan twee met je moeder !
Veel plezier en liefs uit Dommelen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!