Vera in Zuid-Afrika

Afscheid nemen van lieve mensen

Nu realiseer ik me weer dat ik afscheid nemen helemaal niet leuk vindt. De afgelopen 2 dagen heeft in het teken gestaan van het vertrek van Lindy en Marjella. Maandag ofwel 20 december vertrekken zij terug naar Nederland!!

Het is zo raar om te beseffen dat zij alweer terug gaan naar het zeer koude kikkerlandje, terwijl jij hier nog een maand blijft en daarna weer voet op de koude bodem van de Nederlandse aarde zet. Inmiddels heb ik een goede band met beide dames opgebouwd en was het een enorm gezellige tijd. Waar ik ze dan ook uitbundig voor wil bedanken!!

Baye dankie vir die baye leuke tijd!!

Vaak hebben we het al gehad over reunietjes en die zullen er zeker plaats vinden. Gelukkig wonen we allemaal in Nederland en is dat in vergelijking met Afrika een zeer klein landje. Dus elkaar zien komt vast wel goed.

Zondagochtend zijn we nog met een kleine groep naar het marktje geweest. Ik wilde de markt graag aan Maarten laten zien en hij vond het erg leuk :) Daarnaast was het heerlijk om er nog even over te slenteren voordat de groep voor een deel uit elkaar gaat.

In de avond hebben we met z'n allen gebraaid en lekker van de avond genoten. Het was erg gezellig, maar op zo'n moment besef je nog helemaal niet dat het de laatste avond is en dat zij morgen in het vliegtuig terug naar huis zitten. Zo vreemd ... en met name heel onwerkelijk. Ik vin het wel lastig om het goed te omschrijven en neer te zetten, maar je zult er vast zelf ook wel een idee bij hebben.

Maandagochtend heb ik samen met beide dames hun auto weggebracht en zijn ze daarna met mij naar huis gereden. In de middag hebben we nog even geluncht met z'n allen en straks vertrekken we naar het vliegveld om ze weg te brengen. Daarna ruilen Ingrid en ik meteen onze auto om. We zijn gister nog langs de verhuurder gereden en hij had een andere auto voor ons staan. Dus hopelijk is die beter en kunnen we daar de rest van de maand nog wel goed in rijden.

In dit verhaal wil ik nog een keertje stil staan bij de 2 dames die vertrekken, namelijk Lindy en Marjella. De afgelopen maanden heb ik hun enorm goed leren kennen. We hebben enorm veel plezier gehad, samen dingen beleefd, verdriet en blijdschap samen gedeeld. Bij het zo lang samenwonen leer je veel over elkaar en ik mag me geluk wensen beide dames te hebben leren kennen en hoop ze nog vaak in Nederland te zullen zien!!

Het gaat jullie beide dames zeer goed!! Geniet van de terugreis (hopelijk zonder problemen, ondanks de sneeuw) maar geniet met name van jullie warme welkom door familie en vrienden in Nederland!!

Tot in Januari 2011!!!!

Reacties

Reacties

Marjella

Hee lieve Vera!!

Ik ga je verhalen nu nog beter bijhouden, want nu maak ik het zelf allemaal niet meer mee.. Geniet van de tijd die je er nog hebt!! Is je moeder inmiddels al bij je?? Ook jij heel erg bedankt voor de super tijd die niemand ons meer afneemt!! Ik zie je sowieso in januari!! :D Hier is het trouwens koud en glad, vanmiddag heb ik de stad leeg geshopt, want een lekker warm vest kon ik wel gebruiken;) Doe je de groetjes aan Maarten??

Heel veel liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!