Vera in Zuid-Afrika

Back in P.E.

Vanochtend hebben we een beetje uitgeslapen en daarna snel onze spullen gepakt. Eenmaal beneden in het backpackers kwamen we erachter dat we nog de enigste in het hostel waren kwa bezoekers en het was pas 9 uur. Na ons ontbijt zijn we de auto gaan inladen en vertrokken naar de Zipline die we vanochtend zouden doen.

Het was niet verder rijden en al snel stonden we voor de kantoor om te betalen en daarna werden we aangekleed om te kunnen ziplinen. We kregen een tuigje aan, een helm op en handschoenen aan. Helmaal klaar waren we ervoor, alleen moesten we nog even wachten tot dat de groep wat groter was. Gelukkig waren we al snel met een groep van 8 mensen en konden we vertrekken.

De tocht en het zwieren over de lijnen was weer net zo gaaf als de eerste keer. Het blijft een gaaf gevoel om met een flinke snelheid over allerlei touwen heen te zwieren, onder je de rivier en watervallen te zien en de wind langs je gezicht te voelen. Super!! Ook Maarten vond het erg leuk en genoot met volle teugen.

Na deze overheerlijke tocht zijn we verder gereden naar P.E., maar helaas ging dat niet zonder slag of stoten. Aangezien onze auto weer niet wilde starten en dat terwijl het zonnetje zo lekker schijnt. Normaal heeft de auto daar geen moeite mee, maar na tig keer proberen, ben ik hulp gaan halen, want het zag er niet naar uit dat er snel verandering in zou komen.

Niet veel later kwamen ze ons met 2 man sterk helpen en na een flink kwartier knutselen onder de moterkap, konden we weer verder rijden. Wel kregen we als advies mee om de auto om te gaan ruilen, wat hier kun je niet langer mee blijven rijden. De auto is zeer hard aan een onderhoudsbeurt nodig. Maar op dit moment was ik veel te blij dat de auto het weer deed en inruilen zou ik zeker gaan doen.

Uiteindelijk konden we er gelukkig wel om lachen, aangezien je in Nederland nooit zo'n oude auto mee zou krijgen. Maar goed, een uur of 2 later waren we weer thuis!! Joepie!

Het voelt toch wel echt thuis komen voor mij als ik P.E. weer in rijdt. Het geeft bijna hetzelfde gevoel alsof ik Valkenswaard in kom rijden. Apart he ....

Eenmaal thuis wilde ik het hek open maken die voor de voordeur zit, maar deze was kapot, dus liepen we naar binnen via de garage. Na iedereen begroet te hebben, was ik toch wel erg nieuwsgierig naar mijn kamer en de deur en hoe die eruit zagen.

Ik weet niet wat ik verwacht had, maar het zag er toch wel flink gehavend uit toen ik mijn kamer in liep. De deur zat er scheef in, zodat hij aan de onderkant wel sloot maar aan de bovenkant er een flinke spleet was. Daardoor kon het slot van de deur er ook niet op. Daarnaast stond het hek helemaal scheef en was er flink aan gerommeld en gesleuteld. De plint langs de deur was eraf en er was flink wat verf afgekomen van de muur.

Maar buiten dit alles, ze zijn niet binnen gekomen en daar ben ik al veel te blij om!! Het hek is toch wel erg stevig en heeft zijn dienst bewezen. Hopelijk blijft het de komende maand ook nog zijn dienst bewijzen.

In de avond zijn we uit eten geweest, nog voor Heidi's verjaardag. Zij was namelijk afgelopen week jarig en er was toen bijna niemand thuis. Het was enorm gezellig en we hebben heerlijk gegeten :) Een zeer gezellige avond die we afsloten met een cocktailtje in de coktailbar. Daarna zijn we lekker gaan slapen, aangezien ik toch wel erg moe was van de hele week reizen :) Morgen een nieuwe dag!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!