Vera in Zuid-Afrika

Een game drive

Maarten en ik had besloten om niet meer vroeg op te staan om naar dieren te gaan kijken, maar op dit besluit kwamen we al snel terug. Aangezien we vandaag deel zouden nemen aan een game drive. Dit stond al heeeel lang op mijn verlanglijstje en het leek me super gaaf.

Zo stonden we vanochtend om half 7 langs ons bed en een uurtje later zaten we kant en klaar in de auto. Helaas regende het en even dacht ik dit gaat mis, want zitten we dadelijk in een open auto te verregen. Maar gelukkig zat er een doek dat doorging als dak op de auto.

De game drive werd gehouden bij de Botelierskop en dit is een groot prive natuurgebied. Om half 9 zaten we in de grote auto en klaar met onze fototoestel in onze hand. De eerste dieren die we zagen waren de olifanten. Ze waren prachtig om te zien en stonden rustig te eten en bladeren van de bomen af te trekken. Het kleintje dat inmiddels al 3 jaar oud was, maar nog steeds erg klein, stond rustig mee te eten en zo af en toe even naar ons te kijken.

Vervolgens reden we verder en kwamen we bij de bokken. Deze bokken had ik nog nooit eerder gezien en wilde maar al te graag op de foto. Het was erg leuk want iedere keer als we bij de dieren stopte dan vertelde de driver iets over de dieren.

Zelf hoopte ik heel graag dat we nog neushoornens zouden zien, want deze heb ik pas 1x gezien. Mijn geluk kon niet op, wat op een gegeven moment zouden we naar de giraffe gaan, maar de driver kreeg via zijn walki talki door dat er verderop neushoorens zaten, dus daar gingen we direct naar toe. Er lagen 4 neushoorens heerlijke te liggen in het gras. Toen we aan kwamen rijden, keken ze een beetje loom op en legde daarna hun hoofd weer neer. Op een gegeven moment stond er dan toch een neushoorn op en toen werd me toch wel duidelijk dat het forse dieren zijn.

Deze staande neushoorn wilde niet alleen staan en ging vervolgens zijn vriendje wakker maken. In eerste instantie een beetje tegen hem aan wrijven, maar dat hielp niet dus zetten hij groter geschut in. Namelijk heel hard duwen, dan wordt het op een gegeven moment vanzelf vervelend en staat hij op, dat was inderdaad zo. Zo gaaf om te zien :) Het zijn zulke imposanten dieren en dan met zo'n lange hoorn op de neus. Prachtig om te zien.

Vervolgens reden we over de bergen naar de andere kant van het park en kwamen daar nog veel meer dieren tegen, zoals zebra's, elanden, kudu's. Overigens vertelde de driver dat het zeer zeldzaam om kudu's tegen te komen. Waarop Maarten en ik elkaar aankeken en concludeerde dat wij dan erg veel geluk hadden, aangezien we ze al meerdere keren gezien hadden.

Een stukje verderop stonden er ook giraffe die rustig aan het genieten waren van enkele boomtoppen. We hebben een flinke tijd gestaan om te kijken hoe deze dieren aan het eten waren. Erg mooi en leuk om te zien :)

Na een flinke tijd zijn we verder gereden en hebben we nog struisvogels, nog meer bokken en we kwamen nog een keer de neushoorns tegen. DIt keer waren ze enorm bruin en zoals de driver vertelde heerlijk in de modder liggen rollen. Het leek net alsof ze geverfd waren vanaf de bovenkant.

In eerste intantie mochten we niet naar de leeuwen omdat door de regen de weg te glad was geworden en het daardoor te gevaarlijk zou zijn. De auto zou weg kunnen glijden, maar gelukkig was het opgehouden met regen en mochten we er op het eind alsnog naar toe. Dus we hebben ook nog leeuwen gezien die in een zeer groot hok leefde. Maar zo heel indrukwekkend vond ik het niet, misschien omdat ze als nog in een hok verblijven en niet gewoon rond lopen in de wilde natuur. Maar het is wel gaaf om ze gezien te hebben.

De game drive duurde ruim 3 uur en tegen een uur of half 1 waren we klaar en stonden we weer langs de auto. Na een korte plas stop zijn we weer in de auto gestapt om naar stormsriver te rijden. In middels was de lucht flink opgeklaard en begon de zon heerlijk te schijnen.

De backpackers in stormsriver was prachtig en lag midden in de natuur. Het dorpje zelf bestaat uit 3 straten en verder heel veel natuur. In de avond zijn we in een restuarantje om de hoek gaan eten, dat zeer gezellig en klein was. Erg gezellig en het eten was overheerlijk. Er was een buffet dus we konden kiezen wat we wilde eten.

Na dit overheerlijke eten was het tijd om terug naar de backpackers te gaan en zijn we op bed geploft. De laatste avond van onze weektrip!! Morgen rijden we weer terug naar P.E.!

Het was vandaag een super dag en ik ben enorm blij dat we de game drive hebben gedaa! Weer iets wat ik van mn lijstje af kan strepen :)