Vera in Zuid-Afrika

In alle vroegte opstaan

Voor vandaag stond het Karoo national park op het programma. Gister hadden we gehoord dat we het beste vroeg konden komen, met vroeg bedoelen ze dan een uur of 7, aangezien je dan veel dieren kunt zien. Zo gezegd, zo gedaan en om kwart over 6 ging de wekker en stonden we langs ons bed. Een ruim half uurtje later zaten we in de auto en waren we onderweg naar het national park.

Na een uur rond gereden te hebben door het park, kwamen we tot de conclusie dat we verbazingwekkend weinig dieren zagen voor dit vroege uur. De dieren die we gezien hadden waren springbokken en nog meer bokken. De volgende keer dat iemand ons aanraad om zo vroeg te vertrekken, doen we het niet meer. Dat hadden we wel besloten.

Toch bleven we het proberen om dieren te zien en zo kwamen we terecht op een gravel road van 45 km lang. Dat was heeeeel erg lang ... en ik voelde me daarna net een milkshake, zo goed was ik door elkaar geschut. Gelukkig zagen we op deze gravel road in het begin wel enkele dieren zoals zebra's en kudu's.

Verder hebben we nog enkele nieuwe dieren gezien, namelijk jakhals, een nieuwe soort bok (waarvan ik de naam ben vergeten) en de cape zebra.

Tegen een uur of 2 hielden we het voor gezien en zijn we aangereden naar Oudtshoorn. Onderweg staken er nog ineens apen over voor onze auto en hebben we ze eens goed kunnen bekijken. Daarnaast kwamen we door een prachtige pass. Ik heb mijn ogen uitgekeken en wat een prachtig stuk om te zien. Er zaten flinke scherpen bochten in, met meters hoge, rotsachtige bergen en zo hier en daar liep een klein watertje. Het was een gave weg om te rijden en je rijkunsten worden flink op de proef gesteld.

Eenmaal aangekomen bij het hostel in Oudtshoorn werden we aardig ontvangen en snel naar onze kamer gebracht. Na een rondleiding door het huis, zijn we in onze kamer neergeploft en hebben we lekker even liggen niksen.

In de avond zijn we uit eten gegaan bij La dolce vita en heel toevallig heb ik hier de vorige keer ook gegeten toen ik in Oudtshoorn was. Het blijft er super gezellig en natuurlijk was het hondje Stoffel ook weer van de partij. Al was hij dit keer al wel een stuk groter, maar wilde nog steeds graag aangehaald worden.

Na het eten kwamen we er ineens achter dat er een Nederlands stel aan het tafeltje langs ons zat en dat was natuurlijk even kletsen. Dat is apart om een ander stel ineens tegen te komen. Na dit gezellige kletspraatje was het tijd om weer terug te gaan naar het hostel en lekker te gaan slapen.