Vera in Zuid-Afrika

De valley of Desolation / Verlatendheid

Na een poging te doen tot uitslapen, wat helaas redelijk mislukte. Maarten kan niet wennen aan de enorm dunne gordijnen en het feit dat het enorm vroeg licht is in Afrika en Vera kan ineens niet meer goed door/uitslapen en ligt alleen maar te draaien. Zaten we op tijd aan ons ontbijt, wat klaar gemaakt was door het hostel. Je kon ervoor kiezen om ontbijt te bestellen en dat leek ons wel iets voor deze ochtend, bij gebrek aan tijd om boodschappen te halen de vorige dag.

Gelukig konden we onze spullen een keertje laten liggen, aangezien we 2 nachten zouden verblijven in Graaff-Reinet. Vandaag stond de Valley of Desolation op het programma, volgens internet en een foldertje zou het een zeer mooi park moeten zijn. Dat trok ons wel, dus niet veel later zaten we in de auto en onderweg naar deze mooie vallei hebben we snel nog even enkele flessen water ingeslagen zodat we genoeg te drinken hadden, want ook vandaag stond de zon alweer hoog aan de hemel en brand genadelijk op je hoofd. Maarten heeft al een mooi rood kleurtje gekregen van alleen maar in de auto zitten.

De weg naar de vallei was erg mooi en we zijn ook enkele keren gestopt om van dit prachtige uitzicht te genieten en om natuurlijk wat mooie foto's te maken, zodat jullie daar ook van kunnen genieten.

Eenmaal aangekomen bij de Vallei hebben we de auto aan het werk gezet, want we moesten een flinke berg op. De berg was een beste. Maar de uitzichten die we onderweg hadden waren fantastisch. Zo konden we Graaff-Reinet zien liggen, de kerk die in het midden van de stad ligt, we zagen de weg die we gister gereden hadden en rondom de stad zag je alleen maar natuur.

Zo ver je kon kijken zag je bergen met daarvoor droge, dorre vlaktes
Daarachter nog meer bergen, zover het zicht reikte.
Bomen, begroeing, groen of water was er bijna niet te zien.
Alleen maar grote vlaktes met daarachter bergen in diverse kleuren.
De bergen dichtbij waren rood van kleur, daarachter werden ze blauwig en daarna wazig.
Vogels vlogen over en weer en zwierden door de lucht.
De zon staat hoog aan de hemel en brand genadig op alles wat er leeft en staat.
Dit alles genaamd de Valley of Desolation.
Verlatendheid ten top.

Overweldigend was het uitzicht, de natuur, en de prachtige omgeving. Alles wil je vastleggen en het liefste aan iedereen laten zien, maar helaas is dat niet mogelijk aangezien je het nooit zo mooi op de foto krijgt.Maar in mijn geheugen zit het gegript en deze beelden zal ik nog vaak voor me zien.

Na deze prachtige rit, zijn we doorgereden naar de game area om wat dieren te zien, maar dat viel vies tegen. Waarschijnlijk door de warmte waren er weinig dieren te zien. Het bleef vandaag bij enkele bokken, bizons en struisvogels, maar allen zeer ver weg.

Onderweg terug naar de accomodatie zijn we snel de supermarkt ingedoken om boodschappen te doen. Langs ons appartementje was er een braai plaats en Maarten zeurde al de hele dag aan mijn hoofd dat hij graag wilde braaien dus heb ik deze arme jongen maar gelukkig gemaakt met een avondje heerlijk braaien. Snel waren de boodschappen gedaan en eenmaal terug bij de accomodatie vond ik het water in het zwembad te aanlokkend en ben er snel ingedoken.

Daarna heb ik mijn boekje erbij gepakt en ben in het zonnetje lekker gaan liggen genieten van het mooie land, alles wat ik gezien heb, het mooie weer en mijn verslavende boek.

In de avond hebben we de braai aangestoken waardoor er een gezellig sfeertje ontstond en niet veel later waren de eerste stukken vlees klaar. Ondertussen hebben we gezellig zitten kletsen en verdween de zon steeds verder achter de horizon en hoorde je alleen nog maar het knisperen van het vuur en de vogeltjes hoog in de lucht.

Na ons buikje vol gegeten te hebben en als toetjes marsmallows boven het vuur warm gemaakt te hebben, was het tijd om naar bed te gaan, maar eerst een frisse douche aangezien we beide enorm naar braai stonken.

Dankie vir die baye leuke avond!!

Kees

Klinkt goed.....en kan Maarten zelf niet voor de braai zorgen dat hij zo lang moet zeuren?