Vera in Zuid-Afrika

Mountain Zebra Park

Engels ontbijt - auto - zebra's - sprinbokken - heel veel natuur - savanna landschap - bergen - apen - stokstaartjes - nog meer bergen en dor landschap - lange, nog veel langere saaie weg - Graaff-Reinet - prachtige accomodatie - zwembad - restuarant the Pioneers - een fantastische, genietvolle dag.

Dat was onze dag, vandaag, in enkele woorden omschreven. Deze versie is voor de mensen die houden van kort en krachtig, de versie hieronder is bedoeld voor de mensen die houden van lezen en uitgebreide verhalen.

Gister hebben we als advies van de eigenaar te horen gekregen dat we het beste op tijd konden vertrekken naar het nationaal park zodat we veel dieren te zien zouden krijgen. Dus om half 8 zaten we aan een overheerlijk engels ontbijt, wat wel even wennen is op de vroege ochtend. Het was erg gezellig aan tafel aangezien we gezeldschap hadden van een Afrikaanse gezin.

Na alles gepakt te hebben zijn we aangereden naar het Mountain zebra park, waar we hartelijk werden ontvangen. Het was als eerste aanblik al een prachtig park en de eerste 500 meter die we door het park reden zagen we al meteen sprinkbokken en zebra's. Nog steeds vind ik het erg gaaf om door de parken te rijden en al deze dieren in het wild rond te zien springen. Steeds lijkt het net alsof je door een uitzending van discovery channel rijdt en ze je er zo weer uit kunnen plukken of zeppen naar een ander net.

In het park waren er verschillende loops en we hebben ze allemaal gereden. Zo was er enkele loops waar je veel dieren zag, maar ook een loop wat alleen een scenic road zou zijn, maar wij zijn er toch enkele dieren tegen gekomen.
In de middag zijn we naar het restaurant gereden om even gebruik te maken van het toilet maar met name om ons buik te vullen. Want van rond turen om dieren te zijn, krijg je toch wel honger.

Tegen een uur of 4 hadden we alle loops gezien en vonden we het tijd worden om richting Graaff-Reinet te gaan rijden. We hadden in totaal 7 uur door het park gereden en alles gezien. Helaas, niet alle dieren omdat sommige te goed meededen aan het spelletje verstoppertje.

De dieren die we gezien hebben zijn, zebra's, springbok, kudu, struisvogels, verschillende soorten bokken, 2 soorten apen, stokstaartjes, leguaan, vogels, grondeekhoorn en een soort ganzen.

Eenmaal op de weg naar Graaff-Reinet heb ik nog flink mijn ogen uitgekeken, want wat een mooi stuk is de Karoo. Dat is een stuk droge natuur, wat enorm woestijnachtig is met veel bergen. Onderweg kom je niks tegen, geen dorpje, benzinepomp of winkel. Of je het gelooft of niet, maar tussen het park en Graaff-Reinet zijn we niks tegen gekomen, helemaal niks.

Na de vele kilometers gereden te hebben waren we eindelijk in Graaff-Reinet en al snel zag ik een bordje hangen met daarop de B&B aangegeven. Dat komt goed uit dacht ik, dus we hebben de bordjes gevolgd en al gauw kwamen we in de goede straat, maar wat veel huizen met dezelfde naam. Wat bleek het grootste gedeelde van de straat behoorde tot dezelfde eigenaar en waren allemaal kleine huisjes die ze verhuurde. Niet veel later vonden we het kantoor en zijn naar binnen gestapt.

Binnen was er een aardige vrouw en heten ze ons hartelijk welkom. Na haar introductiepraatje en uitleg waar onze accomodatie ons bevond. Kregen we een map mee van de stad met daarop enkele restaurantjes en winkeltjes gemarkeerd. Gelukkig was deze stad iets groter dan Cradock.

Onze accomodatie zag er super uit. De eigenaresse had niet gelogen toen ze zei dat ze een mooie accomodatie voor ons had. We hadden een klein appartjementje met daarin een keukentje, eettafel met stoelen bank, tv, tweepersoonsbed en een aparte badkamer. Voor onze deur lag het zwembad en overal zag je groen. Hier zouden we het makkelijk 2 nachten/dagen volhouden.

Het zwembad zag er zeer aanlokkend uit, dus snel alle spullen uit de auto gehaald, onze zwemkleding uit de tas gevist en pakweg 10 minuten later lagen we in het zwembad. Wat was dat lekker na een hele dag in de auto en het stof gereden te hebben. Meteen voel je je een stuk frisser en meer mens.

Na een heerlijke, schone douche zijn we het stadje ingegaan om een restaurantje te zoeken en natuurlijk was het even zoeken, maar een kwartiertje later hadden we een prima restaurantje uitgezocht. Er was alleen nog maar plaats buiten onder de overkapping, maar dat vonden we geen probleem. Het was nog steeds een lekker aangenaam temperatuurtje en genietend van ons heerlijke eten, was het een prima afsluiting van een fantastische dag.

Heleen

Hey Maarten...jouw stijl is duidelijk te herkennen...zo ken ik je weer
Veel plezier