Vera in Zuid-Afrika

De eerste dag van de vakantie samen met Maarten

In de ochtend nog snel de laatste spullen gepakt en daarna zijn we rond een uur of 10 vertrokken. Het was wel erg raar aangezien de andere dames, Lindy, Marjella, Ingrid en Anouk, ook voor een weekje weg vertrokken. Je bent al zo lang met hun samen en ineens ga je dan een weekje zonder hen op vakantie, een vreemd gevoel. Maar gelukkig ging ik niet alleen, maar samen met Maarten dit grote avontuur aan.

Vandaag zouden we naar Cradock rijden omdat daar vlakbij het Mountain Zebra national Park lag en dat wilde we beide graag bezoeken. Voor onderweg hadden we enkele flessen water gekocht, want het temperatuurtje was weer flink gestegen. Zo af en toe zijn we gestopt om eens goed te kunnen genieten van de mooie uitzichten en het prachtige Afrikaanse landschap. Zo konden we terwijl we stonden genieten, mooi onze benen even strekken.

Na enkele uren gereden te hebben, kwamen we aan in Cradock en zoals bij vele plaatsen kom je eerst door een township voordat je in de stad zelf komt. Eenmaal in het stadje, of kun je beter dorpje zeggen, aangezien het zeer klein was, zijn we op zoek gegaan naar de B&B die ik geboekt had. Gelukkig hadden we deze al snel gevonden, auto geparkeerd en stonden we voor de deur om aan te bellen. Na 2x aangebeld te hebben, kwam er niemand open doen, dan maar even bellen, maar ook de telefoon werd niet opgenomen. Dan maar weer terug naar de auto en bedenken wat we dan gaan doen. Na nog geen 3 stappen gezet te hebben komt er een man aanlopen en loopt de poort bij het huis binnen. Wij vragen aan hem of hij bij het huis hoort en vertellen dat we een kamer hadden geboekt voor een nacht. Hierop antwoorde hij dat de vrouw des huizes de stad uit was en morgen pas terug zou komen, dus we konden niet overnachten. Dat is vervelend ... Dan maar een ander onderkomen zoeken.

Enkele straten verderop kwamen we een ander B&B tegen en daar werden we gelukkig wel binnen gelaten. Na een rondleiding door het huis en de kamer gezien te hebben, besloten we dat we hier graag wilde overnachten. De spullen waren snel uitgeladen en we hebben ons heerlijk in de kamer geintestalleerd die er overigens helemaal volgens de oude Engelse stijl uitzag. Erg mooi om te zien.

De straat waar de B&B staat is compleet in Victoriaanse stijl. BIj een van de huizen stond er zelfs een kar, die je normaal achter een paard spant, voor de deur. Prachtig om te zien. Met name zeer ongewoon in Afrika.

In de middag hebben we nog rond gereden door het dorpje en wat voor de lunch gehaald voor vandaag en morgen. Helaas was het dorpje erg weinig en waren we er al snel klaar mee.Wat erg opvallend was het feit dat er enorm veel gekleurde mensen rondliepen en ik daar makkelijk tussen door liep. Het viel me wel op dat ik een van de blanken was, maar Maarten voelde zich er niet helemaal op zijn gemak en was blij toen we weer terug waren in onze kamer.

In de avond werd het tijd voor een lekkere maaltijd en bij gebrek aan een restuarant zijn we naar de Wimpies gegaa, wat een soort chique MacDonalds is. Maar het eten was prima en goed te doen. Na deze overheerlijke maaltijd zijn we weer onze kamer ingedoken en hebben we lekker liggen lezen en zijn we op tijd gaan slapen.

Dat was dag 1 van onze vakantie, nog 6 andere prachtige dagen te gaan!!

eelco

leuk dat jullie het ook samen kunnen delen! Wij spelen hier in een vet dik pak sneeuw, en jullie daar lekker in het zonnetje...

groeten van ons allemaal