Vera in Zuid-Afrika

Eindelijk is Maarten in Zuid-Afrika

Zenuwen ... zenuwen. Ze namen gedurende de ochtend steeds meer toe.
Onrust ... onrust, ook die kwam steeds meer om de hoek kijken.
Opwinding ... opwinding, zou alles goed gaan en hoe zou het zijn om hem weer te zien.
Blijdschap!!

De hele ochtend liep ik al onrustig door het huis te struinen en eindelijk om half 11 ging ik een keer douchen, nadat ik al 20x de gang heen en weer had gelopen omdat ik van alles was vergeten. Na mijn overheerlijke douche, heb ik wat mooie, nieuwe kleertjes aangetrokken (moet er toch mooi uitzien voor Maarten) en ben tegen half 12 vertrokken richting het vliegtuig. Natuurlijk duurde het enkele minuten voordat de auto was gestart, dit kon natuurlijk niet zonder dat hij afsloeg, maar eindelijk was ik onderweg.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld, was ik veel te vroeg en moest ik nog ruim 20 minuten wachten voordat het vliegtuig landen. Dat waren hele lange 20 minuten.... Eindelijk zag ik het vliegtuig voorbij komen rijden en 10 minuten later kwamen de eerste mensen. Niet veel later zag ik, eindelijk, Maarten lopen. Gelukkig hoefde hij niet op zijn bagage te wachten en kon ik al snel in zijn armen vliegen om hem te knuffelen. Wat is dat lang geleden zeg ...

Nu vraag je je natuurlijk af waarom hij niet op zijn bagage hoefde te wachten. Daar komt het mooie verhaal. Om 7 uur in de ochtend kreeg ik een smsje dat Maarten geland was op Johannesburg, waarna hij over zou stappen op het vliegtuig naar Port Elizabeth. Intussen zou ik Ingrid naar stage brengen, aangezien ik onze, gezamenlijke, auto zou houden om daarmee te gaan reizen. Tegen 8 uur was ik weer onderweg naar huis en ging mijn telefoon, Maarten belt. Hij vroeg naar de straat waar ik in woon, 16 Robinstreet was mijn antwoord maar de daarop volgende vraag was direct waarom moet je dit weten. Maarten verteld heel nuchter dat zijn tas nog in London staat en ze deze vergeten zijn in het vliegtuig mee te vervoeren. Dus nu moest hij een formulier invullen om zijn tas naar P.E. te laten vervoeren. O zei ik, een beetje verbaasd (deels omdat ik nog niet helemaal wakker was, maar ook omdat ik dit niet verwacht had). Nadat ik alle gegevens doorgegeven had, hing ik weer op, aangezien bellen niet al te goedkoop is.

Wat een raar begin van de ochtend. Hopelijk komt de tas snel, zoals Maarten vertelde zou hij morgen afgeleverd worden, maar om eerlijk te zijn ben ik erg benieuwd aangezien we in Zuid-Afrika verbljven en dat toch niet altijd allemaal zo snel verloopt als in Nederland.

Gelukkig was Maarten goed aangekomen in P.E. en we liepen richting de auto. Eenmaal bij de auto moest Maarten grinneken toen hij de auto zag. Het is een auto, daarvoor had ik hem al gewaarschuwd. Niet veel later zaten we op de weg en zijn eerste reactie was, je rijd aan de verkeerde kant en wat is dit enorm raar. Alle auto's rijden me ineens tegemoet (alsof ze dat in Nederland niet doen), maar zijn reactie was erg kenmerkend aangezien ik dezelfde reactie had.

Aangezien Maarten geen kleren had om aan te trekken zijn we meteen maar even doorgereden naar Mister Price ofwel een soort C&A (goedkoop, maar prima spul). Hier hebben we 2 t-shirts, een korte broek, slippers en boxershorts voor hem aangeschaft, zodat hij in ieder geval voor vandaag en morgen schone kleren heeft. Na deze snelle shopactie zijn we naar huis gereden en heeft hij kennis gemaakt met mijn huisgenoten en heb ik hem, wel een beetje trots, het huis geshouwt en mijn kamer :)

Na een over heerlijke douche en een botherhammetje zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten met onze voeten in het zwembad. Blijft toch erg lekker zo'n zwembad. Het is overigens erg warm hier de laatste dagen. Zo warm hebben wij het hier ook nog niet echt meegemaakt.

In de avond zijn we uit eten gegaan bij de Blue Waters. Een mooi restaurantje, aan de zee met zeer aardige bediening. Maarten heeft wel 3x gezegd dat ze zo aardig vonden. Na het eten zijn we thuis nog even bij de rest van de huisgenoten gaan zitten om even te kletsen en daarna was het een enkeltje naar bed.

Maarten zegt ... Hallo, iedereen vanuit Zuid-Afrika!! Baye dankie voor het lezen!!

Reacties

Reacties

Lia

He geweldig!! Veel plezier samen!! en nu nog de koffer,alhoewel zo lukt het ook lees ik tjuus lia

Kees

We willen foto's van Maarten in T-shirt en boxershort....hopelijk met bloemetjesprint.
Fijn dat de reis goed is gegaan en ook zijn bagae toch nog aangekomen is, Geniet maar van elkaar. Veel pleizer

Opa Pieper

hoi Vera & Maarten
mooie gevoelvolle afwachting zoals Vera beschreef. Geniet samen en maak er wat moois van. Even praktische tip: aangeschafte zaken tgv vertraging met de bagage tzt als claim indienen bij de vliegmij waar Maarten mee kwam (is IATA rulings)
Ik stoor je niet langer nu !!
groetend
uiteraard mede namens Oma
Opa P.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!