Vera in Zuid-Afrika

Christmaslunch with the Cerebral Palsy Association

Het was weer hard werken op kantoor, met name om alle schoolverslagen af te krijgen. Alle files voor stage heb ik klaar en daarnaast, moet ik alleen de map met workshops nog in elkaar draaien, maar dat is een kwestie van alles uitprinten. Appeltje, eitje dus. Helaas waren de verslagen voor school iets pittiger, maar vandaag om 11 uur kon ik zeggen: Ik heb alles af!!

Om iets voor 12en vertrokken we met het hele kantoor om te gaan lunchen. Zelf was ik erg benieuwd hoe het er precies uit zou zien. We zaten in de Cubana, een Zuid-Amerikaans restaurant met uitzicht op de zee.

Allemaal kregen we een kaart voor ons om uit te zoeken wat we wilde eten, al had ik om eerlijk te zijn verwacht dat we een soort buffet zouden krijgen of 2 opties om uit te kiezen. Maar we mochten kiezen wat we wilden, dus dat was even lastig, aangezien je enorm veel keuze hebt. De lunch hier, in Afrika, is trouwens niet gewoon een broodje zoals wij gewend zijn. Maar een complete maaltijd met een stuk vlees, salade en friet of iets dergelijks. Daarnaast behoor je ook af te sluiten met een dessert, dus hebben Ingrid en ik ons maar aan de Afrikaanse manier aangepast en een complete maaltijd op. Hierna kon ik ook geen boe of bah meer zeggen. Ik zat echt propvol.

Tijdens de maaltijd heb ik met enkele collega's zitten kletsen, met name een aantal die ik nog niet zo heel goed ken. Zij werken allemaal part time binnen de organisatie en aangezien wij nogal vaak de hort op zijn zien we ze niet zo heel vaak.

Op een gegeven moment was ik ook in gesprek geraakt met de directeur, een enorm aardige man en hij vroeg wat we de komende weken gingen doen. Vervolgens ging het gesprek alleen nog maar over reizen :) Ik vertelde dat ik naar Graaff-Reinet, Oudtshoorn, Coffee bay en Hogsback zou gaan. Hij vertelde mij dat het prachtige plekken waren en met name Graaff-Reinet moet prachtig zijn. Er is daar in de buurt een soort park, genaamd The desolation, en we moesten daar perse naar toe. Gelukkig stond dat al op de planning, dus dat komt goed. Daarnaast moesten we er rekening mee houden dat het laatste stuk van de weg naar Coffee bay zeer slecht was, ofwel alleen maar Gravel road. Oeps, dacht ik, dan moeten we daar maar een hoop tijd voor uit trekken. Maar het was zekers te weten een bezoek waard. Ik ben erg benieuwd wat ik de komende tijd allemaal te zien krijg.

Na deze overheerlijke lunch, zijn Ingrid en ik naar huis gegaan om lekker uit te buiken en rustig aan te doen. In de avond hebben we weinig gegeten, want niet echt meer nodig was na deze overheerlijke lunch. Daarna zijn we naar de film Liefling gegaan. DIt is een Afrikaanse film met Engelse ondertitieling. Erg apart, maar het was een enorm gave film om te zien!! De film is te vergelijken met Mama Mia en Grease, echt super gaaf!

Reacties

Reacties

Maarten

Maar kan da autotje wel over een gravel road? Als het een huisdier was zou je 'm uit genade meenemen naar de dierenarts en tegen je kinderen vertellen dat ie naar een familie met een hele grote speelweide is gegaan.

Die auto heeft een onderdeel wat ik echt nog nooit gezien heb. een Choke, schijnbaar kun je extra benzine naar de motor toesturen of zoiets en daardoor zou 'ie niet af moeten slaan. Dit werkt dan ook fantastisch, hij is slechts 4 keer afgeslagen in 1 uur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!