Vera in Zuid-Afrika

Een relax dag

Uitslapen zat er vanochtend niet in aangezien we om 10 uur supervisie hadden, maar ik vond het al heerlijk dat ik rustig aan kon doen en niet moesten haasten om op tijd in de auto te zitten. Helaas stelde de supervisie weer weinig voor. Enorm graag wil ik Ellen weer terug, want met Harold heb ik niet echt een klik en hij helpt me niet erg op dit moment. Daarnaast werken we nog weinig met kinderen wat betekend dat onze werkinbreng zeer weinig is en moeilijk te maken.

Na de supervisie heb ik mijn bikini aangetrokken en ben ik in het zwembad gesprongen. Dat was heerlijk en met name zeer verkoelend. Na deze overheerlijke duik besloot ik om nog lekker wat in het water te dobberen en Anouk kwam me vergezellen. Na 2 uur in het water gelegen te hebben was het weer tijd om op te drogen en besloten we samen om Jessie uit te gaan laten op Sardinia Bay, meteen konden we een stukje lopen en ff uitwaaien. Wat een heerlijk weer was het vandaag.

In de avond hadden we een feestje van Anouks school en dat was een hele ervaring. Het feest was in een club aan de andere kant van de snelweg, wat voorheen de zwarte kant van P.E. was. Vroeger was er een tweedeling in P.E. en zo was Walmer & Summerstrand het blanke deel van de stad en Missionvale het deel van de stad waar alle zwarte en gekleurde mensen leefden.

Op het feestje waren wij de enigste blanken mensen en er waren enkele collega's van Anouk. Zij trokken ons regelmatig de dansvloer op en wilde graag met ons dansen, daarnaast hebben we veel met hun zitten kletsen. Voor ons was het een hele beleving om op een feest met alleen maar zwarte mensen te zijn. Sommige mensen wilde ook te graag met ons praten en veel contact maken, waar wij wat huiverig voor waren. Maar gelukkig hielpen de collega's van Anouk ons. Een feestje vol ervaringen!!

Reacties

Reacties

Maarten

Lijkt me inderdaad een heel aparte ervaring, voelde je jezelf op zo'n moment wel veilig? zo niet vond je het dan vervelend dat je eventueel niet veilig zou voelen enkel door de huidskleur en hoeveelheid hiervan of denk ik nu te ver door?

Maarten

Als in een zelf opgelegde politieke correctheid / censuur bedoel ik dan dus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!