Vera in Zuid-Afrika

Eten bij Jeroen en Mieke

Het was weer een schilderdag op de Lonwabo school. Eigenlijk wilde we graag de clienten van het Ukhetho project zien, maar deze waren allemaal examens aan het maken. Dus we besloten om met Grade 4, 5 en 6 te gaan schilderen. Zij hoefde geen examens te maken en hadden ook nog niet geschilderd. Dus klas bij klas kwamen ze binnen en hebben ze heerlijk zitten schilderen. Ze vonden het allemaal erg leuk en je zag, met het klimmen van de hogere klassen, hoe beter het schilderen werd. Deze klassen schilderde bestaande dingen en deze kon je onderschijden. Bij de jongeren kinderen was dit vaak niet helemaal mogelijk.

In de middag op kantoor hebben we aan school zitten werken en daarnaast enkele dingen voor de opening van de bibliotheek geregeld.

Gelukkig was het al snel 4 uur, aangezien Ingrid en ik beide geen zin meer hadden om te werken en zijn we snel naar huis gereden. Thuis heb ik nog wat dingetjes gedaan, maar we moesten om 6 uur alweer vertrekken om de meiden van Be More (Sanne en Diane) op te gaan halen, aangezien we bij Jeroen en Mieke zouden gaan eten. We waren door hun uitgenodigd en daarnaast om de foto's van het afgelopen weekend uit te wisselen. Deze waren door vele gemaakt en natuurlijk wilde iedereen zijn map compleet hebben.

Het was een gezellig avond en we hebben veel gekletst. Jeroen en Mieke hadden ook nog 2 Afrikaanse vrienden uitgenodigd, dus de gehele avond liepen de Nederlandse en Engelse taal door elkaar heen. We spraken met name Engels, maar zo af en toe zei je snel iets in het Nederlands, omdat dat dan toch even sneller en makkelijker is.

Jeanne

Wat laat je Zuid-Afrika mooi zien via je foto's en in de toekomst als fotomodel fungeren, zou je ook niet misstaan, je staat er leuk en ontspannen op.
Liefs ook van Leo