Vera in Zuid-Afrika

Weekendje at Knysna

We werden allemaal vroeg wakker, aangezien de zon door de kieren in de planken op mijn gezicht scheen. Als je dan toch wakker bent, sta ik ook maar op en daarin was ik niet de enigste. Ze zaten we dan ook niet veel later aan het ontbijt met uitzicht op het strand en de zee. Gisteravond hadden we niet meer kunnen zien hoe mooi het hier was. Prachtig ... Iedere dag zou ik hier wel willen zitten.

Na het ontbijt was het tijd om iets actiefs te doen en besloten we om een kanoen verhuurbedrijf te zoeken en na enkele rondjes gereden te hebben, vonden we er eentje. Daar waren we al wel 3x langs gereden, maar hij was wat moelijk te vinden.

Na even gediscussierd te hebben hoe lang we wilden kanoen vonden we 2 uur wel prima. Samen met Diane ging ik in een bootje. Vanuit de organisatie moesten we zwemvesten aan, maar toen we eenmaal om de hoek waren, waren deze vesten net zo snel weer uit als dat we ze aangedaan hadden. Dat roeit voor geen meter met zo'n vest aan en heel diep was het niet, want regelmatig kwam ik met mijn peddel tegen de bodem aan.

Na flink een stuk gepeddeld te hebben over een prachtige brede rivier met aan weerskanten bergen en prachtige natuur, de zon hoog aan de hemel en een gezellig peddelmaatje vonden we het tijd om even te stoppen. Dus we roeide naar de kant en daar was de bodem zeer laag dus bleven we mooi vast hangen en konden we even de benen strekken. Het water was erg warm, al voelde de bodem wat vreemd aan en zakte mijn voeten op een gegeven moment weg. Dus vooral niet te lang op dezelfde plek blijven staan.

Na een kwartiertje rust zijn we verder gepeddeld, tot de 2 uren zo goed als voorbij waren. Met Diane in het bootje had ik het zeer gezellig :) We hebben de volledige 2 uur zitten kletsen en vele onderwerpen zijn aan bod gekomen. Zullen we nog een rondje vroeg ik, aangezien ik het veel te gezellig vond, maar iedereen was moe en het was tijd om ergens lekker te gaan eten.

Na alle spullen ingeleverd te hebben en in de auto gesprongen te zijn, waren we al snel weer in het dorpje Knysna en vonden een mooi plekje om te luchen. Inmiddels waren de mannen daar al neergeplofd en de vrouwen (in de meerderheid) waren al enkele winkeltjes ingedoken en liepen rond te struinen over het marktje dat voor het restaurantjes was waar we geluncht hebben.

Na de lunch hebben we het dorpje verder nog bekeken en natuurlijk zijn we nog vele winkeltjes ingedoken. Zo kwamen Ingrid en ik grote zakken met kleine chips zakjes tegen en die moesten we nog hebben voor de opening van de bibliotheek (daar vertel ik straks meer over), dus al snel hadden we enkele zakken gekocht. Daarnaast heb ik een, zo vind ik zelf, prachtige rode sjaal gekocht en fijn dat hij is, daarnaast heb ik een mooie leeuwen sleutelhanger gekocht. Dus mijn dag was weer goed.

Na al dit gestruin vonden we het tijd om lekker neer te ploffen in de auto en om rond te gaan touren. Achteraf ben ik enorm blij dat we dat gedaan hebben, want wat een prachtige stukken hebben we gezien. Als eerste reden we een eilandje op, helemaal bebouwd, maar het lag midden in de grote rivier en verderop kon je de zee zien liggen.

Het water van deze rivier zag er te aanlokkend uit en aangezien iedereen zijn bikini nog aan had van het kanoen, waagde we een sprong in de rivier. Al moesten de andere mij wel eerst overhalen voordat ik er daadwerkelijk in sprong. Het water was enorm koud, maar eenmaal er door heen was het erg lekker en waren we blij dat we erin lagen.

Na even gezont te hebben en onze bikini's laten drogen, aangezien we weer terug in de auto moesten, zijn we verder gereden. Op een geven moment konden we een stijl weggetje omhoog en we dachten laten we dat eens proberen. Het weggetje was enorm stijl en de auto redden het net in zijn 1 (hij was dan ook flink volgeladen met 5 mensen), maar na een minuut of 10 waren we boven en kwamen we bij een prachtig uitzicht punt. Zo mooi en na vele foto's gemaakt te hebben moesten we toch echt verder.

We zijn de weg verder afgereden en deze lijden, ook weer heel stijl, naar beneden. Met mijn voet op de rem en de koppeling in, reden we langzaam naar beneden. Eenmaal beneden kwamen we bij een prachtig strandje aan. Wat ontzettend mooi. De zee sloeg op de rotsen die er in de zee lagen en het water was zo enorm helder en zo ontzettend blauw. Zo blauw had ik een zee nog nooit gezien en het zag er zeer aanlokkend uit om erin te springen. Na een tijd van dit prachtige uitzicht genoten te hebben, was het weer tijd om te gaan. We moesten een supermarkt zoeken om inkopen te doen om te braaien.

De supermarkt was al snel gevonden, al duurde de boodschappen wat langer. Dat wil ook wel als je met z'n 5en moet beslissen wat je meeneemt. Eenmaal terug bij het hostel hebben we wat warmere kleren aangetrokken en naar de zonsondergang zitten kijken. De zon zakte rustig in de zee en dat was prachtig om te zien. Op zulke momenten is het erg handig dat de zon vroeg ondergaat. Daarna was het tijd om de braai aan te steken en na enkele uren hadden we heerlijk gegeten en vond ik het tijd om naar bed te gaan. Moe was ik wel van deze drukke dag :)

De volgende ochtend waren we allemaal weer vroeg wakker en zijn we op tijd opgestaan. Gisteravond had ik niet meer gedoucht omdat ik er te lui voor was, maar vanochtend wilde ik er maar al te graag onder. De douche zag er wat primitief uit, maar was prima. Een heerlijk straaltje en lekker warm. Daarna hebben we een heerlijk ontbijt gehad. Jeroen liet zijn kunsten de vrije loop en bakte voor iedereen een heerlijk eitje met spek en kaas. Om je vingers bij op te eten. Dat heb ik maar niet gedaan, maar een broodje wel.

Vandaag zouden we een boottocht gaan maken op de rivier, dus zijn we snel naar waterfront gereden in Knysna zelf en hebben daar tickets gekocht. Natuurlijk moest er eerst even gediscussierd worden welke tour we zouden nemen. Er waren namelijk 2 verschillende maar er zat ook flink wat prijsverschil in. Gelukkig duurde de discussie erg kort en waren we er zo uit. Eenmaal weer bij kassa kregen we te horen dat we wel erg snel waren met discussieren. Ach, zeiden wij we zijn zo makkelijk.

Een kwartiertje later zou de boot vertrekken en we liepen die richting alvast op. De boot zelf zat er wat oud uit, maar verder prima. We besloten om boven op het dek in de heerlijke zon te gaan zitten en daar hebben we prachtige uitzichten gehad. De tocht was prachtig en met name ook heerlijk. Een beetje dobberen, kletsen en genieten van het uitzicht. Dat kan ik de hele dag wel doen.

Na deze prachtige boottocht besloten we om nog wat winkeltjes te bezichtigen en daarna voor de laatste keer dit weekend te gaan braaien. We hadden namelijk nog wat vlees over en dit wilde we graag opmaken. We vonden een strandje waar ze braai plekken hadden en zijn daar neergeploft en de volgende 2/3 uur niet meer afgekomen. Zo lekker was het daar.

Tegen een uur of 4 was het dan toch tijd om terug naar huis te rijden en een uur of 3/4 later waren we weer thuis. Waar we rustig de spullen hebben uitgepakt en daarna op de bank zijn neergeploft. Dat was het weekend weer...

Reacties

Reacties

Hanny

Wij willen foto's zien!

Lia

super weekend!! dus weer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!