Vera in Zuid-Afrika

Een druk dagje

Vandaag was het, helaas, de laatste keer dat ik de dramaworkshop gaf aan deze lieve groep jongens. Ik vind het erg jammer, want de jongens hadden zo veel geleerd en waren zo goed bezig. Ze waren nu echt bezig met acteren en op zulke momenten vind ik het dan erg jammer om te stoppen, maar helaas er zat niks anders op.

Dus ik begon de workshop ook met de mededeling dat het de laatste keer was en dat vonden vele van hun ook erg jammer. Voor vandaag had ik 4 verschillende activiteiten maar we zijn er maar aan 2 toegekomen, omdat de jongens vandaag erg druk en enkele van hen ook wat vervelend waren. Ze wilde niet goed luisteren en dit keer heb ik moeten dreigen met ze terug naar de klas sturen, wat voorheen nog nooit was gebeurd.

Maar goed, het was een goede dag voor de workshop, maar zelf hield ik er niet echt een tevreden gevoel aan over. Het was te rommelig geweest en ik had teveel moeten waarschuwen. Maar de groep jongens die elke week goed meededen, vonden het erg leuk en hadden hun best gedaan.

Aan het einde van de workshop heb ik ze een evaluatie in laten vullen, maar dit ging met horten en stoten want veel van de kinderen kunnen zowel niet lezen en schrijven en dan zijn ze al 12 jaar oud. Dat is toch vreemd, want hun verstandelijk vermogen is prima, aangezien ze ook 2 talen spreken. Zo raar .... Ik vraag me af wat de jongens hier op school leren ....

Bij alle kinderen heb ik meegeholpen met het invullen van de evaluatie, maar eigenlijk waren ze allemaal erg tevreden en hebben ze het erg leuk gevonden. Vele kwamen mij nog apart bedanken en enkele vonden het zeer jammer dat de workshop voorbij was.

Op kantoor heb ik later Lauren ook nog de evaluatie in laten vullen en zij was zeer positief. Ze had wel enkele aandachtspuntjes maar dat had meer te maken met de groep jongens en mijn verdeling van hun. Maar ik ben over het algemeen dik tevreden en vond de workshop fantastisch om te geven :)

De rest van de middag hebben we op kantoor gezeten en dat was prima. Maar de hele middag achter de computer vind ik wel saai. Maar goed, ik kan op deze manier wel regelmatig aan school werken.

In de avond heb ik het grootste gedeelte op mijn kamer doorgebracht omdat ik mijn spullen moest pakken en heel nodig mijn kamer op moest ruimen. Morgen gaan Ingrid en ik samen met vele andere van Khaya een weekendje weg, namelijk naar Chintsa. Dus we moesten daar onze tassen voor pakken en zorgen dat we klaar waren. Dus na alles gedaan te hebben ben ik een beetje op tijd naar bed gegaan, aangezien we de volgende dag vroeg op moesten.

Slaap lekker!!

Reacties

Reacties

Maarten

Blij om te lezen dat de workshops zo goed zijn gegaan. En inderdaad wel schoon houden he die kamer. Als ik er ben wil ik dat 'ie helemaal aan kant is :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!