Vera in Zuid-Afrika

Voor niks naar Lonwabo

Vandaag was het weer tijd om naar de Lonwabo school te gaan, dus om half 9 stonden we paraat in het kantoor. Tijd om weer verder te gaan met intakes en gesprekken voeren. Maar we kregen van Corrie te horen dat we niks konden doen, want de examens waren begonnen .... Zucht, daar begint het weer dacht ik. Enkele weken van weinig te doen te hebben. Maar goed, we zijn er inmiddels wel aan gewend dat onze planningen dagelijks omgegooit worden. We worden daar zo enorm flexibel van maar ik merk ook dat het me steeds minder kan schelen, wat natuurlijk ook niet zo goed is. Dit heeft ook te maken met het feit dat we nog maar een week of 5 stage hebben en we dan klaar zijn, dus we toch niet heel veel meer kunnen doen.

Corrie vond het erg vervelend voor ons, maar ach dat kan gebeuren zeiden we. Daarop zei ze dat we lekker maar een dagje vrij moesten nemen, aangezien we dat wel verdiend hadden. Zij zou dan wel tegen Lauren vertellen dat we er de hele dag geweest waren. Geen probleem. Ingrid en ik keken elkaar aan en vonden de reactie een beetje vreemd. Je zegt toch niet zomaar dat je een dag vrij mag nemen...

Vervolgens zijn we door Corrie op de Lonwabo school uitgenodigd voor 2 kerstfeesten. Eentje is voor alle staff en op een avond, waarbij we gaan eten. De andere is voor alle kinderen en dan gaan we eten, er komt een clown en er staan springkussens. Erg gaaf lijkt het me beide.

In plaats van vrij te nemen zijn we inkopen gaan doen van het sponorgeld. Inmiddels hebben we zo goed als alles compleet en ongeveer 100 items kunnen kopen, waaronder 2 cd-spelers, een stapel cd's met verhalen en liedjes, vele boeken, puzzels en spelletjes. De bibliotheek zal flink vol komen te staan.

Tegen een uur of 2 waren we thuis van al het shoppen en was het tijd om lekker even in de zon te liggen. Het was enorm warm en ik vond het een goed idee om het zwembad in te wijden. Dus snel mijn binkini aangetrokken en niet veel later lag ik in het zwembad. In het begin was het even fris, maar daarna was het overheerlijk. Hopelijk is het nog vele dag zo'n mooi weer zodat we lekker in de zon kunnen liggen en kunnen zwemmen.

Om 4 uur moesten we naar supervisie vertrekken, dus hup de auto in en 20 minuten later stonden we voor het huis van Ellen. De supervisie les was prima, alleen kregen we te horen dat Ellen terug gaat naar Nederland voor enkele weken omdat haar zus ernstig ziek is. Helaas krijgen wij dan voor de laatste 3 supervisielessen iemand anders. Eerlijk gezegd vind ik het erg jammer en dat heb ik ook tegen Ellen gezegd. Zelf kon ik het erg goed vinden met Ellen en ze heeft me heel goed geholpen. Maar je kunt er niks aan doen en daarnaast vind ik absoluut dat ze terug moet naar Nederland om bij haar zus te zijn. Het lijkt me zo wie zo al verschrikkelijk dat je zo ver van elkaar vandaan woont en als ze dan ook nog erg ziek is, moet je gewoon terug om bij haar te zijn.

Maar we zien haar nog voordat we terug gaan naar Nederland. Ze mag namelijk maar tot het einde van het jaar in Nederland blijven. Dus in de laatste 2 weken zullen we nog een keer afspreken en daarnaast kunnen we haar altijd mailen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!