Vera in Zuid-Afrika

Een dagje met volwassen werken

De kantoordagen op maandag gaan toch altijd langzaam voorbij, maar deze week was het anders. We zouden vandaag naar een verzorgingshuis gaan om samen met de clienten (geen idee wat voor clienten er zaten) een creatief uurtje te houden. Ingrid en ik hadden besloten om te gaan tekenen met de clienten. Dit kan bijna iedereen en we wilde graag eerste weten wat voor clienten we tegen over ons zouden krijgen.

Eenmaal aangekomen bij het verzorgingshuis kregen we meteen te horen dat vele clienten helemaal niet kunnen tekenen omdat ze hun handen niet kunnen gebruiken. De manager vertelde dit, maar dit vond ik een beetje raar omdat hij vorige week alles prima vond en het leuk vond dat we dit met de clienten wilde doen. De informatie die we krijgen is soms wat tegenstrijdig, vreemd en niet compleet.

Maar goed, na een kwartier waren alle clienten er en ben ik begonnen met me voor te stellen en te vertellen wat we vandaag zouden gaan doen. De clienten reageerde enthousiast en we hebben alle spullen uitgedeeld. De meeste gingen flink aan de slag en sommige moesten we even overhalen voordat ze begonnen. Ze wisten vaak niet wat ze moesten tekenen of vertelde dat ze het niet konden, maar de meeste werden overgehaald doordat ik zei dat ik ook absoluut niet kon tekenen.

Een van de clienten had moeite om te tekenen omdat beide handen verkrampt waren, terwijl ze het wel graag wilde. Nu had ik daar als oplossing voor dat zij vertelde met welke kleur ik wat moest tekenen en ze op deze manier toch een tekening kon maken. Ze vertelde dat ze het erg leuk had gevonden en zo reageerde de meeste andere bewoners ook.

Naderhand vroeg Lauren of we vaker terug wilde komen. Ingrid zag dat niet zo zitten omdat het haar doelgroep niet is. Ik vind de doelgroep wel erg leuk, maar ik zou zo niet weten wat ik met deze enorme groep zou moeten doen. Het waren in totaal een stuk of 30 clienten met allerlei verschillende beperkingen. Dus erg lastig om daar telkens een activiteit voor te bedenken die iedereen kan doen. Daarnaats hebben we nog maar enkele weken, dus hebben we besloten om het hierbij te laten. Als we meer tijd gehad hadden dan zouden we er zeker meer werk van gemaakt hebben, maar op dit moment is het wat lastig.

Later op kantoor heb ik nog flink aan school zitten werken en overige dingen gedaan. Een fijn dagje in totaal.

Reacties

Reacties

Maarten

Dus uiteindelijk toch een leuke dag, en dat voor een maandag.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!