Vera in Zuid-Afrika

Quad biken

Vanochtend was ik al vroeg wakker en heb ik lekker in het zonnetje gelegen. Ik wordt toch zo ontzettend bruin... Straks ben ik ook een negerin.

Vandaag zouden we gaan Quad biken. Niemand had het ooit gedaan, maar we zullen wel zien. Om half 1 zaten we in de auto, aangezien het ruim een uur rijden zou zijn en we wilde niet te laat zijn. Nou te laat waren we zeker niet, maar juist driekwartier te vroeg. Dus mochten we van de eigenaar nog aan het zwembad liggen. Lekker met onze voeten erin en ondertussen genieten van de zon en de spelende kinderen. Waren we hier om te werken ... In het weekend zijn we hier om te genieten.

Om 2 uur mochten we komen en werden we helemaal aangekleed. We kregen eerst een doek om ons hoofd, daarna een helm op en daarover een stofbril en om het helemaal compleet te maken kregen we ook nog handschoenen aan. Het zag er erg stoer uit.

Vervolgens kregen we uitleg over de Quads en hoe we ze moesten besturen. Het zag er allemaal makkelijk uit, dus ik ben benieuwd. Na de uitleg mochten we erop klimmen en werd de Quad gestart. In eerste instantie moesten we een beetje gas geven en daarna remmen. Hierna mochten we echt aanrijden en moesten we op het gras even bochtjes oefenen. Dat was nog een stuk moeilijker dan ik had gedacht. Pf, best zwaar en ik had heel snel het idee dat ik om zou vallen. In het begin vond ik het best eng.

Toen werd het tijd om aan te rijden en toen we bij de eerste grote plek kwamen zagen we meteen bokken staan. Erg mooi om ze te zien. Vervolgens hebben we ruim een uur gereden door bossen en open terrein. Erg gaaf was het en hoe meer we reden hoe harder ik durfde. Op een gegeven moment stoof ik over de wegen heen en weg was mijn angst om te vallen. Een geweldige ervaring was het.

Het is vooral zo mooi omdat je door de natuur rijdt en overal waar je om je heen kijkt zie je bergen met daarop bomen en groen. Zo ontzettend mooi om te zien.

Op een geven moment sloegen we ergens af en recht voor ons stond er een bordje met daarop niet hierdoor rijden want de buurman schiet graag. Okeej, dat is fijn om te lezen, gelukkig sloegen we daar af en hoefde we er niet door.

Het was een geweldige tijd en het uur vloog om. Onze instructeur vond dat we het goed deden en vertelde ons dat hij het fijn vond om een keer een groepje zoals wij te hebben. Omdat wij alleen maar willen rijden en geen wedstrijdjes of iets dergelijks willen doen. We waren hier puur voor het plezier en de ervaring van het rijden. Dat is leuk om te horen :)

Na deze ervaring waren we allemaal nogal zwart van het zand. Echt grappig om te zien. Iedereen had een helm en bril op gehad en alleen je neus was zichtbaar geweest dus je op je neus had je een zand plek en ook je broek had ineens een andere kleur.

Onderweg kwamen we een zeer kleine supermarkt tegen waar we een lekker ijsje hebben gehad. Want daar hadden we wel zin in. Het was ook nog steeds lekker warm.

Een uurtje later waren we weer thuis en zijn Marjella en ik nog gaan hardlopen. Zo, dat hebben we ook weer gedaan. Ik houd het nog steeds vol om het gehele rondje in een keer te lopen :) Vervolgens hebben we lekker gedoucht en zijn we op de bank geploft en daar niet zo snel meer vanaf gekomen.

Het was een gave dag :)

Reacties

Reacties

Hanny

Foto's? Wil jou wel eens zo opgetuigd zien.

Heleen

Hoi,

Lopen is en blijft geweldig.. wel goede schoenen aanschaffen als je die niet hebt, da's het enige echt belangrijke aan een lopers-outfit !
Doe je met mij mee volgend jaar de halve marathon Eindhoven ...?

Schilder

broembroembroemmm

Maarten

pruttel pruttel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!