Vera in Zuid-Afrika

Bruin worden op het strand

Na een beetje bijgeslapen te hebben vanacht, ging de wekker weer om kwart voor 9 omdat we vanochtend naar supervisie moesten. Aangezien ik het gister niet haalde om met de rest mee te gaan hardlopen had ik besloten om vanochtend eens wat eerder op te staan en te gaan hardlopen. Pf, maar wat is het zwaar omdat in een keer in je eentje te moeten doen en daarnaast scheen de zon flink en was het 's ochtends om 9 uur volgens mij al tegen de 23 graden. Maar ik heb mijn rondje toch gemaakt en daarna ben ik heerlijk onder de douche gesprongen.

Om half 11 was Talitha hier en zijn we naar supervisie gereden. Elke week moeten we een weekinbreng opsturen en deze week ging de mijne over de huisbezoeken die we enkele weken geleden hebben moeten doen. Zelf liep ik daarin een beetje vast omdat ik niet meer wist op welke manier ik vragen moest stellen, daarnaast waren de omstandigheden waarin de kinderen leefde slechter dan ik had verwacht en waren de verwachtingen die ik mezelf stelde natuurlijk hoger dan ik kon halen.

Eenmaal aangekomen bij Ellen kregen we eerst een kopje thee met een heerlijk stukje cake :) We worden er wel verwend. In Nederland zou je dat bij supervisie nooit krijgen omdat je daar supervisie op school hebt. Maar dat is het voordeel van in Zuid-Afrika zitten.

Na de cake opgepeuzeld te hebben konden we beginnen en besproken we ieders werkinbreng. Zelf kreeg ik enkele goede tips en was de eindconclusie dat ik goed bezig was. Ellen vertelde ook dat zij ook niet goed had geweten hoe ze gehandeld zou moeten hebben, zelfs niet met 13 jaar ervaring. Dus ik heb het goed gedaan, ondanks dat mensen enorm veel van je verwachten omdat je social worker bent.

Na de supervisie zijn we naar huis gereden en inmiddels was de temperatuur flink gestegen. Eigenlijk moesten we naar het township, maar we hebben gespijbeld vandaag en zijn heerlijk in onze bikini en met onze handdoek op het strand gaan liggen. Stout he ... Maar het was veel te warm om iets met de kinderen te doen.

Eenmaal op het strand lagen we allemaal heerlijk van de zon te genieten. Helaas hield Lotte het niet zo lang uit en is na een kwartier een stuk gaan lopen. Maar wij hebben er toch bijna 2 uur gelegen, daarna werd het te koud. Het was ook al tegen half 3 voordat we op het strand lagen.

Eenmaal weer thuis hebben we boodschappen gedaan, aangezien we toch iets te eten moesten hebben. Daarna zijn we op de bank geploft en daar ook niet meer vanaf gekomen. Wel zagen we bij ons allemaal dat we een lekker kleurtje hadden gekregen. Allemaal hadden we een rood neusje en onze schouders waren ook lekker bruin geworden.

Anouk en Marjella zijn wat later op de avond naar de videotheek gereden om 2 films te huren, aangezien iedereen zin had in een luie avond. Dus niet veel later hadden we allemaal een lekker plekje op de bank veroverd en werd de film aangezet. Maar na een half uur vond iedereen de film saai, erg spannend was hij niet, en een kwartier later was het nog niet veel beter. Uiteindelijk na een uur gekeken te hebben, besloten we om de film uit te zetten, aangezien iedereen hem saai vond en zijn we naar bed gegaan.

Reacties

Reacties

Heleen

Tsja.. een heel zwaar leven, als stagiair in SA

Heleen

...ek sal so seg...doorgaan met die hardloop,,, hierdie dag 10 km, dan 20 km..Jelle sal die marathon loop...

Baie groeten,

Hans en Heleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!