Vera in Zuid-Afrika

De workshop drama

Vandaag heb ik mijn eerste workshop in het engels gegeven ....

Vanochtend om half 9 stond ik klaar om richting de Northern Ligth school te gaan en 10 minuten later waren we er. Vandaag, als alles mee zat, dan zou ik mijn eerste workshop geven. Ingrid en ik zijn al een flinke tijd bezig geweest met het voorbereiden en maken van workshops in het engels. Deze workshops komen in een map en zullen bij de organisatie waar we stage lopen blijven liggen zodat andere collega's deze workshops kunnen gaan geven.

Zelf was ik erg benieuwd of de workshop die ik had gemaakt ook aan zou slaan bij de kinderen. Dus zenuwachtig was ik wel. Enkele collega's van de Northern Light hebben 10 jongens verzamelt die wel mee wilden doen. Oei, dacht ik nog, alleen maar jongens ... Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

De zenuwen sloegen wat meer toe. Nog meer toen ook alle collga's, Lauren, Anouk en Ingrid erbij kwamen zitten. Gewoon rustig doen, alles komt goed. Dus ik begin met het voorstellen van mezelf en van Ingrid. Zij zou me helpen tijdens de workshop en ik vervolgens legde ik uit dat ze bij een workshop drama zaten. Aangezien de ik de meeste jongens, eigenlijk allemaal, niet kende zijn we begonnen met een namen rondje. De meeste namen kan ik nog wel uitspreken, al zal ik ze niet meteen onthouden, maar sommige namen daar kwam ik aan het einde van de les nog niet uit.

Bij de eerste activiteit die ik had verzonnen moesten ze in 2 tallen tegenover elkaar gaan staan en de handen tegen elkaar aan leggen. Met de handen moesten ze allerlei bewegingen maken en de ander moest deze volgen. Erg leuk om even warm te worden en iedereen te laten lachen. Lachen werd er inderdaad ook veel gedaan en tot nu toe ging het nog erg goed. Wel wist ik zelf even niet wat ik moest doen, maar na een minuut of 5 was het tijd om aan de volgende activiteit te beginnen. Hiervoor had ik kaartjes gemaakt met daarop dieren, beroepen, emoties en activiteiten en de bedoeling was dat ze deze woorden op de kaartjes uitbeelden en de rest ze zou raden. Iedereen was in het begin nogal verlegen, maar nadat er 2 gegaan waren kwam de rest ook een voor een. De jongens begonnen het steeds leuker te vinden en begonnen steeds sneller de woorden te raden. Na een ronde gedaan te hebben dacht ik eraan om er een eind aan te breien, maar ze wilde nog doorgaan en zo hebben we 3 rondes gedaan. Toen moesten we wel stoppen want de kaartjes waren op. Ik had ongeveer 30 kaartjes gemaakt.

Bij de laatste activiteit moesten ze hun ogen sluiten en omstebeurt tot 10 tellen, maar er was geen vast volgorde. Als 2 mensen tegelijk een getal zeiden dan moesten we opnieuw beginngen. We begonnen, maar het ging niet zo heel erg goed, op het laatste waren ze met z'n allen tot 10 aan het tellen. Het spel is erg lastig en een eigen draai eraan geven is ook leuk.

Uiteindelijk kan ik wel concluderen dat de workshop erg geslaagd was. De kinderen vonden het erg leuk en ik kreeg ook zeer positieve reacties van de collega's die er de gehele workshop bij hadden gezeten :) Dus de volgende 3 sessies kan ik met gemak met dezelfde groep doen. Ik ben benieuwd hoe het gaat als ze straks echt een toneelstukje moeten gaan spelen. We zullen zien.

Vervolgens zijn we terug naar kantoor gegaan om nog wat dingetjes te doen. Vandaag zouden we ook inkopen gaan doen, dus dat zijn we tegen 1 uur gaan doen. We moesten vele dingen hebben voor de creatieve workshop waar we volgende week mee gaan beginnen. Ook wilden we nog gaan kijken bij diverse winkels om dingen te halen voor het geld van de sponoractie, maar daar hadden we geen tijd meer voor. Aangezien we om 4 uur bij de kapper moesten zijn. Ja, we durfden het aan om naar een Afrikaanse kapper te gaan. Het gebouw waar de kapper zat zag er erg chic uit en er werkte enorm veel mensen. In eerste instantie werd ik in een stoel gezet en mocht ik zeggen hoe ik mijn haar geknipt wilde hebben. Gewoon de puntjes er vanaf en wat kleine laagjes. Hierna werd mijn haar gewassen en mocht ik weer terug in de stoel gaan zitten zodat mijn haar geknipt kon worden. Maar mijn haren wassen en knippen werd door 2 verschillende mensen gedaan. Iedereen had hier zijn eigen taak. Zo waren er 3 mensen om haren te wassen, 3 andere mensen om de haren te knippen en weer iemand anders om alles op te ruimen. Erg apart om dat te zien. In de tijd dat ze niks te doen hadden, stonden ze rustig te wachten en ook werkelijk helemaal niks te doen.

Ik vond het erg spannend om te zien hoe mijn haar er uiteindelijk uit zou zien, maar het was niet slecht. Eerlijk gezegd ben ik er best tevreden over. Conclusie we kunnen er best nog wel een keer heen :)

Na de kapper zijn we nog even snel naar de winkel gegaan anders hadden we niks om te eten. Dus snel wat eten gehaald en daarna hebben we lekker gegeten. De rest van de avond was erg rustig en tegen 10 uur lag iedereen in bed. Het was toch wel een drukke week geweest.

Reacties

Reacties

Hanny

Met jongens werken ... ja, dat doe ik ook het liefste ;-)
Fijn dat het goed uitpakte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!