Vera in Zuid-Afrika

Zebra & Giraffe

Vanochtend was het weer tijd voor supervisie. We moeten voor supervisie elke week een weekinbreng (situatie) en reflectie van de vorige bijeenkomst sturen. Deze week hoefde we alleen een weekinbreng omdat de vorige supervisie les alleen maar kennis maken was en daar valt weinig interessants over te schrijven.

De supervisie van deze week was heftig, aangezien veel van ons met zichzelf worstelt, dus de zakdoekjes moesten op tafel komen. Hier, in Zuid-Afrika, leer je veel over jezelf en worstel je met vele dingen omdat deze zo anders zijn dan je gewend bent. Na 2 uur supervisie gehad te hebben zijn we naar huis gegaan. Wel heb ik een opdracht binnen gehaald die ik volgende week af moet hebben en duidelijk moet weten wat ik wil gaan doen.

's Middags hebben we rustig aan gedaan, wat boodschapjes gedaan, beetje gelezen en wat aangerommeld op mn kamer. In de avond waren we uitgenodigd door een collega van Anouk om mee te gaan naar een bandje, die aardig populair zijn in Zuid-Afrika. Ze komen regelmatig op de radio. Het bandje heten Zebra & Giraffe.

We moesten eerst kaartjes halen bij de zaal waar ze zouden spelen, dus daar zijn we rond 7 uur naar toe gereden. Vervolgens zijn we cocktails gaan drinken, want ze zouden pas om 10 uur optreden. In de cocktailbar was het erg gezellig, we waren namelijk met een flinke groep aangezien de collega van Anouk nog enkele mensen mee had genomen. Een flinke tijd heb ik met de collega van Anouk en haar vrienden zitten kletsen. Ze waren erg nieuwsgierig wat ik van Zuid-Afrika vond en met name naar de verschillen. Natuurlijk moest ik ook het een en ander over Nederland vertellen en zo konden ze niet geloven dat het maar 4 uur rijden van de ene naar de andere kant van Nederland is. Daarnaast dat dieren alleen in een dierentuin leven en niet in de wilde natuur was ook onbegrijpelijk. Komen ze dan echt niet in de natuur voor, alleen maar in een dierentuin in een hok??

Rond half 10 zijn we naar de zaal gereden waar de band op zou treden. Toevallig kwamen we daar ook nog enkele mensen van het andere huis, Marshall Road, tegen. Iets na 10en begon de band en het was erg leuke muziek. Het zou een beetje rockachtig zijn en dat was het inderdaad ook, maar het sprak me zeker aan. Ik vind het alleen altijd erg jammer dat je de liedjes maar een keer hoort en als je ze meerdere keren gehoord hebt, dan vind ik ze altijd leuker. Maar ondanks dat viel het me niet tegen.

Na het concert wilde we graag nog ergens wat drinken en zijn we naar de Balizza gegaan, deze zat schuin onder de zaal waar het concert werd gegeven. Onder tussen dat we de kaart aan het bekijken waren kwam de serveerster naar ons toe en na een praatje gemaakt te hebben, herkende we haar ineens. Dit was ook het meisje waarmee we hebben gepaintballt. Ze herkende ons ook en ging snel haar vriend halen. Hij was verderop wat aan het drinken. Ze vertelde dat ze elke weekend in de Balizza werkt. Erg gezellig om haar te zien en we hebben nog een flinke tijd met ze zitten kletsen. Na een tijdje wilde ze naar huis, maar daarvoor nodigde ze ons nog uit om een keer te komen braaien. Dan konden we bijkletsen en zouden we hun vrienden ook ontmoeten. Gezellig zeiden wij en ze zouden een keer contact opnemen met ons. Dus ik ben benieuwd wanneer we daad werkelijk een uitnodiging krijgen.

Niet veel later zijn wij ook naar huis gegaan en tegen een uur of 1 waren we thuis. Iedereen was erg moe dus een kwartiertje later was het stil in huis. Je hoorde alleen jessie nog rond wandelen en de buren die met de auto thuis kwamen. Slaap lekker allemaal...