Vera in Zuid-Afrika

Suizen over prachtige natuur en watervallen

Vanochtend hebben we allemaal eerst een beetje bijgeslapen voordat we vertrokken voor Stormsriver Village. Het was ongeveer 2 uur rijden en in eerste instantie zagen we het allemaal even niet zitten, omdat de regen met bakken uit de hemel kwam. Gelukkig klaarde het weer op toen we dichter in de buurt van Stormsriver Village kwamen.

Als eerste zijn we naar het hostel gereden en dat zag er erg gaaf uit. Helaas ben ik vergeten om foto's te maken. Maar het meeste was zelf van grote boomstammen in elkaar getimmerd. Zo ook de stapelbedden. Dat waren boomstammen die in stukken waren gezaagd en in een stapelbed waren getimmerd.

In eerste instantie wilde weg gaan Quad rijden, maar helaas kon dat maar met 4 mensen tegelijkertijd en aangezien we met 6en waren, vonden we dat niet leuk. Dus toen hebben we gekozen om zip lining te gaan doen. Dit zijn verschillende kabelbanen waar je aan hangt en deze gaat over natuur en watervallen. Dit kon met de hele groep tegelijkertijd.

Eenmaal daar aangekomen duurde het een tijd voordat we klaar waren, want we kregen een tuigje om. Dit tuigje ging om je bovenbenen, je middel en je schouders. Aan dit tuigje hing het apparaat waarmee je aan de kabel hing. Vervolgens mochten we een flesje water pakken en deze konden we in een zakje aan het tuigje hangen. Na een foto gemaakt te hebben van ons allen waren we klaar om te gaan suizen over de natuur en watervallen.

In het begin vond ik het wel erg spannend, aangezien ik het nog nooit gedaan had en het toch wel een hoogte was. Maar deze spanning was nergens voor nodig want het was erg gaaf en je zat enorm goed vast. Je kon ook zelf aangeven door middel van de hendel omhoog of omlaag te duwen hoe hard je gaat en wanneer je wilt remmen. Op het einde van de kabel kwam je bij een plateau en daar moest je remmen. Er lagen gelukkig ook stootkussens waar je op terecht kwam.

Je had een stuk of 6 verschillende kabelbanen en ze gingen allemaal over een prachtig stuk natuur. Ook gingen er 2 over een waterval en daar je werd je wel een beetje nat van. De kabelbanen waren van verschillende lengtes vanaf 70 meter tot 211 meter. Er gingen ook 2 tourguides mee om ons elke keer vast en los te klikken bij elke kabelbaan. Zo wist je zeker dat je goed vastzit en je mocht dat zelf ook niet doen.

Bij de eerste kabelbaan vergat ik helemaal om om me heen te kijken naar de omgeving, omdat ik veel te veel bezig was met de hendel omhoog te houden en te kijken of alles goed ging. Op het einde moest je zelf ook remmen, dus ik dacht als ik maar niet te laat rem. Maar dat ging allemaal erg gemakkelijk. Dus vanaf de 2e kabelbaan ben ik ook maar eens naar de omgeving gaan kijken en genieten van de prachtige uitzichten.

Normaal, zo vertelde de man die met ons meeging, waren er mensen die foto's voor ons maakte, maar zij waren er vandaag niet. Dus vroeg hij of hij een van onze camera's mee mocht nemen om foto's te maken. Dus kreeg hij de mijne mee en heeft daar enorm veel foto's mee gemaakt.
Na een uurtje waren we, helaas, alweer klaar en was het tijd om ons te ontdoen van ons tuigje, de helm en de handschoenen. Na het terug krijgen van mijn fotocamera, die ik bijna was vergeten, zijn we terug naar het hostel gereden. Zelf was ik helemaal enthousiast want het was erg gaaf om zo rond te suizen en alles van bovenaf te bekijken.

Het was inmiddels een uur of 4 en we wilde nog wel iets doen, dus zijn we naar het informatie centrum gereden en hebben daar was foldertjes gehaald. Ze vertelde daar ook dat er een Big Tree was. De grootste uit de regio hier. Dus die wilde we wel eens zien.
Eenmaal aangekomen bij het park waar de Big Tree stond moesten we nog een stukje lopen voordat we er waren. Maar zelf vond ik hem nogal tegenvallen. Er stond een hek om de boom en de grote viel ook tegen. Er konden 8 volwassen omheen, maar we konden het niet eens uitproberen omdat er een hek omheen stond. Het zag er een beetje nepjes uit. Gelukkig was er nog wel een andere wandeling in het bos, dus die hebben we nog gemaakt. Het was allemaal wel erg glad, want het had flink geregend en dat was nog niet opgedroogd. Maar het was een mooie tocht :)

Eenmaal terug bij de auto zijn we terug gereden naar het hostel om ons een beetje op te frissen en zijn we uit eten gegaan in het enigste restaurant in het dorpje. Stormsriver Village is niet heel groot ofwel zeg maar erg klein, want buiten een cafetje, klein supermarktje, liquid store en een hotel hebben ze niet veel. Stormsriver is met name bekend om alles wat je er kunt doen in de natuur, aangezien het in een groot natuurgebied ligt.

Het eten was prima en lekker en na het eten zijn we terug naar het hostel gegaan, om daar een drankje bij de bar te drinken en vervolgens betijds te gaan slapen. Want de volgende ochtend moesten we vroeg op omdat we zouden gaan water tuben. Wil je weten wat water tuben is, lees dan het volgende verhaal!! ;)

Hanny

Alsof je thuis niet genoeg water had. Is je kamer inmiddels opgedroogd?