Vera in Zuid-Afrika

Back on a horse

Vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen. Dat was erg lekker na een week hard werken. Inmiddels ben ik er al wat meer aangewend dat ik alleen op een kamer lig, met name nu de kamer helemaal opgebouwd is. Wel ben ik nog regelmatig op zoek naar al mn spullen, aangezien er vele van hun een andere plek hebben gekregen.

Tijdens ons weekje Kaapstad hadden we paard gereden en dat smaakte naar meer. Eigenlijk wilde we graag in die week nog een keer paard rijden, maar dat is er niet van gekomen. Wel hebben we op struisvogels en kamelen gereden. Ook erg leuk.

Vamochtend zijn we dus op zoek gegaan naar een plek in P.E. waar we paard konden rijden. Dat kosten nog wat moeite want zo makkelijk konden we dat niet vinden, met name niet omdat het internet hier zo enorm traag is dat het voor geen meter opschiet. Maar na een tijdje zoeken ne 3 telefoontjes later hadden we een plek gevonden bij Sardinia bay. Dit is een prachtig strand.

We zouden een stuk door de natuur en over het strand rijden en met name over het strand wilden we graag rijden. Dus hup de auto in en na een keertje verkeerd gereden te zijn, waren we er na een half uurtje. De Afrikaanse routebschrijvingen blijven ingewikkeld want gister reden we ook al verkeerd. Op een of andere manier duurt het even voordat ik die routebeschrijvingen goed door heb. Maar gelukkig hebben we de plaats gevonden.
Eenmaal aangekomen bij het terrein liepen alle paarden er los rond. Deze waren ze aan het opzadelen en tussendoor liep er een veulentje en een stuk of 6 honden. Enorm lieve honden en toen ik er eentje aangehaald had vond hij het leuk om op mijn voet te gaan zitten en tegen mijn been aan te gaan hangen.

Een kwartiertje later zaten we allen op een paard. Nog steeds als ik erop zit is het enorm hoog maar wel erg gaaf. Toen werd het tijd om aan te lopen en het eerste stuk hebben we door een stuk natuur gereden. Regelmatig hebben we ook gedraafd en gegalopeerd. Alleen ging het een keertje iets te enthousiast tijdens het galopperen, want ik wilde mijn paardje tot stoppen manen, maar toen ik dat deed zetten hij een stap naar links die ik niet in de gaten had en daardoor verloor ik mijn evenwicht. En niet veel later lag ik er bijna af .... Nog net op tijd kon ik me vast houden aan het zadel en mijn evenwicht houden op mijn ene been dat in de stijgbeugel stond. Maar het had niet veel gescheeld of ik lag eraf.
Iedereen achter mij was geschrokken, maar alles ging prima. Het was een hele ervaring en ik kon er flink om lachen.

Het blijft heerlijk om door de natuur te rijden met een paard onder je. Echt fantastisch...
Na een half uurtje rijden kwamen we bij het strand, want daar zouden we ook een stuk over rijden. Dat was erg mooi. Het strand was zo goed als verlaten, de zee buldert op het strand en dan zit je op je paard en loop je door de zee met voor je nog meer zee, strand en duinen. Het is een prachtig gezicht en gevoel. Om je heen zijn er nog meer paarden die met veel plezier met hun benen in de zee stampen en het water tegen zich aanvoelen. Soms stampen ze iets te hard en heb je ineens een natte broek, maar na een stukje rijden is deze alweer droog. Het liefst zou ik dit elke dag doen .... Heerlijk.

Helaas moesten we na een half uurtje alweer om draaien en terug rijden. Mijn paard had er wel zin in en sprong constant in draf. Inmiddels had ik wat vaker door hoe ik moest lichtrijden en bonkte ik niet constant heen en weer op het paard. Dan rijd het ook meteen een stuk fijner.
Na een goede 2 uur rijden waren we weer terug bij de boerderij waar we van de paarden afmochten. Dit kosten bij iedereen wel wat kreun en gesteun want je had je spieren flink aan moeten spannen. Bij mij was het met name ook om ervoor te zorgen dat ik er niet afviel. Maar het was zeker de moeite waard. En na een aantal stappen gezet te hebben waren mijn spieren er ook weer aan gewend.
Na onze handen gewassen te hebben en onze schuld ingelost te hebben. Zijn we in de auto gesprongen en naar huis gereden. Marjella en ik wilde ons nog even uitleven, dus we hebben de sportschoenen aangetrokken en nog driekwartier gerend en gewandeld.

Heerlijk, want dan voel je je spieren op een gegeven moment en dan heb je echt het gevoel dat je gesport hebt. Het is een heerlijke zaterdagmiddag en ik merk dat mijn conditie steeds beter wordt, dus ik doe het nog niet eens niet voor niks.

Na een lekker douche, kruip ik dadelijk lekker op de bank met een boek. Morgenochtend gaan we nog even naar de markt en 's middags wil ik aan school gaan werken. Want daar moet ik toch inmiddels wel aan beginnen.

Reacties

Reacties

Maarten

Klinkt goed, als je het op deze manier brengt krijg ik ook zin om paard te rijden. Helaas heb ik hier geen paard en konijntje rijden gaat niet zo goed. Ik heb het wel geprobeerd maar ik merk dat ze het niet zo leuk vinden als ik ze de sporen geef en ze willen ook niet in draf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!