Vera in Zuid-Afrika

Alle planningen veranderen in Zuid-Afrika

Vanochtend zijn we naar kantoor gegaan want we wisten niet precies wat er vandaag op het programma stond. We zouden orgineel eigenlijk naar Northern Light School gaan, maar de kinderen die we daar zouden spreken hebben over 2 weken weer examens dus we zouden weinig met hun kunnen doen.

Ingrid en ik kwamen zelf met een idee, namelijk om de workshops die we uitgewerkt hebben te gaan geven, want dan zouden we toch meer de doelgroep werken. En zelf wil ik de workshops erg graag gaan geven. Dus het programma ziet er nu als volgt uit:
Maandag hebben we een kantoordag om de workshops voor te bereiden, dingen uit te werken en om aan opdrachten voor school te werken.
Dinsdag gaan we naar de Lonwabo school om workshops te geven.
Woensdag gaan we naar de Lonwabo school om de clienten te zien en spreken.
Donderdag gaan we naar de Northern Light school om workshops te geven.
Vrijdag hebben we vrij ofwel gevuld met supervisie en helpen in Missionvale.

Zelf ben ik erg benieuwd hoe lang dit programma blijft staan, maar zelf hoop ik dat het even zo blijft. Want ik heb zin om hiermee aan de gang te gaan.

Vandaag besloten we om nog naar de Lonwabo school te gaan om nog 2 clienten voor het Ukhetho project te spreken. Daar hadden we gister namelijk geen tijd meer voor. Een gesprek met een client duurt toch altijd langer dan je denkt.
Ingrid en ik besloten dat zij beide intakes zou doen om haar engels te verbeteren. Mocht ze er dan niet uitkomen dan zou ik bijspringen. We hadden het hierover eerder op kantoor gehad, want Lauren vroeg of we graag wilde dat zij er bij ieder van ons bij zat of dat we het graag samen wilde doen. Mij maakte het opzich niet uit, maar Ingrid had een voorkeur om het samen te doen. Dus zo werd het gedaan.

Op deze manier kunnen wij elkaar nog feedback geven en van elkaar leren :) Erg fijn

De intakes gingen wel okeej, maar ik blijf het erg lastig vinden dat de kinderen geen engels spreken. Als we vragen of ze engels begrijpen dan zeggen ze ja, maar als je vervolgens een vraag stelt dan begrijpen ze er niks van. Ze zeggen altijd gewoon ja, maar het begrijpen doen ze vaak niet. Dus zat er weer een tolk bij en zij vertaalde alles voor ons. Het blijft raar om op deze manier met een client te spreken, maar er zit helaas erg weinig op. Want Xhosa leren is helaas te moeilijk en gaat me niet lukken in 2 maanden tijd.

Na de 2 intakes zijn we weer terug naar kantoor gegaan, waar we nog aan de workshops hebben gewerkt. Inmiddels heb ik er 3 af, namelijk de workshops 'How do I look' & koken & drama. Het is erg leuk om de workshops te maken :) Nu nog het uitvoeren.

Eenmaal thuis hebben we flink gesport. We zijn namelijk weer aan het hard lopen. Heerlijk om dat na een week hard werken te doen. Na het uitleven hebben we lekker gegeten en iedereen had zin om nog naar de cocktailbar te gaan, dus dat hebben we gedaan. We hebben daar heerlijk in de bank gehangen met in onze hand een cocktailtje. Dat is niet slecht om je avond door te komen :)

Reacties

Reacties

Maarten

Hardlopen? for realz? hoezo dat? ben je met je horloge om het township ingelopen of is er nog een andere reden om te gaan hardlopen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!