Ik heb een tante in Marokko ... Ze komt op 2 kamelen als ze komt ...

We besloten om nog een dag in Oudtshoorn te blijven omdat er genoeg te doen was. Achteraf viel het wat tegen, maar ik zal eerst vertellen wat we allemaal gedaan hebben.

Als eerste zijn we naar de Congo grotten geweest. Dit was een zeer mooie grot met enorm veel stalagtieten en stalagmieten. De grot was ook al enorm oud en inmiddels waren er tot enkele jaren geleden al diverse concerten gegeven. Alleen doordat er stukken afbraken van de grot zijn ze moeten stoppen met de concerten. Ze hadden voor deze concerten ook een podium van stenen gemaakt. Het was wel raar want je liep door een grot maar er was een compleet pad gemaakt en het was er helemaal niet vochtig. Dus het was wat vreemd, maar mooi om te zien.

Vervolgens zijn we naar een soort game park gegaan, zo dachten wij in ieder geval maar het bleek gewoon een dierentuin te zijn. Alleen is dat in Zuid-Afrika heel speciaal omdat zij gewend zijn om dieren in de natuur te zien terwijl wij in Nederland gewend zijn om de dieren in kooien te zien. Het was wel erg mooi weer gegeven, maar het blijft een dierentuin.

Hierna zijn we naar de waterval Rust & Vrede gereden. Helaas is een waterval hier in Zuid-Afrika doordat er een groot water te kort is bijna geen waterval. Het was een zielig stroompje, maar het blijft een waterval. De rivier die onder aan de waterval lag was wel erg mooi en we hebben een tijd lang op de rotsen bij de waterval gezeten. Het was een rustige en vredelievende plek. Dus de naam past precies....

Als laatste wilde we graag nog een keer kameel rijden en dat kon bij een activiteitenboerderij op de weg richting Oudtshoorn. Dus daar zijn we heen gereden en niet veel later zaten we op een kameel. Wat is zo'n kameel hoog ....
Het was een gave ervaring, maar als ik eerlijk moet zeggen dan vond ik op een struisvogel en op een paard rijden toch iets spannender en gaf me meer adrenaline. Maar ik heb op een kameel gereden en dat kunnen niet veel mensen zeggen :)

Na dit gedaan te hebben zijn we terug naar het hostel gegaan en hebben we lekker een tijdje op bed gelegen. Ik heb mijn boek uitgelezen, die erg spannend was. Daarna zijn we gaan eten in een restaurantje verderop in de straat. De hadden hier een heel lief klein hondje en hij was heel ondeugend. Want op een gegeven moment toen wij zaten te eten, had hij van de wc een wcrol te pakken en was daarmee aan het spelen. Ofwel heel de wcrol aan het uithalen. Super leuk om te zien.

Hierna was de laatste avond voorbij en zijn we terug gegaan naar het hostel. We hebben nog een heerlijke nacht geslapen en toen was het tijd om naar huis te gaan.