Vera in Zuid-Afrika

Met de Hop on Hop off bus door Kaapstad

Vandaag zijn we op tijd opgestaan omdat we wilde kijken wat voor weer het was. Als het namelijk mooi weer was dan zouden we de Tafelberg gaan beklimmen, als het minder weer was dan zouden we met de Hop on Hop off gaan rond rijden door Kaapstad. Het was vandaag, helaas, minder weer dus gingen we met de bus en zouden we morgen de Tafelberg gaan beklimmen.

Eerst gingen we eten halen bij de supermarkt, omdat we nog geen ontbijt hadden. We hadden iedere keer een flink pot chocoladepasta waar we vervolgens onze boterhammen mee smeerde. Dus na een stapel boterhammen naar binnen gewerkt te hebben zijn we naar de hop on hop off bus gegaan. De rit met de bus was flink lang en door heel Kaapstad. Het was leuk om eens een keertje niet zelf te rijden en om gewoon lekker te zitten en alles te bekijken. Helaas begon het wel even te regenen, maar dit was al snel over.

Wel vond ik, toen we de hele ronde hadden gereden dat Kaapstad een beetje tegen viel. In mijn hoofd had ik dat het een soort stad zou zijn net zoals Dublin, maar dat viel erg tegen. Kaapstad vond ik niet erg bijzonder. De natuur trekt me dan toch meer.

In de bus kreeg je oortjes en werd er constant allerlei verhalen verteld over alles wat je ziet. Dat is erg leuk om te horen, ze hadden de verhalen ook in het Nederlands. Regelmatig hoorde je dat de Nederlanders weer iets gedaan hadden. Zo is er een Nederlandse amabassade in Kaapstad en verder weet ik niet precies meer wat ze allemaal over Nederland te vertellen hadden. Het is best vreemd dat je regelmatig Nederland hoort terwijl je in een ander continent bent.

Ondertussen hoorde we dat er van alles gebeurt op Robin street (ons huisje in PE). Want 2 dames, die thuis waren gebleven, hadden ruzie gekregen en een van de dames had besloten om in een van de andere huizen van Khaya te gaan wonen. Zo kwam er een kamer vrij en een andere jongen komt hier nu tijdelijk wonen. Hij woonde eerst in een gastgezin maar had het daar niet naar zijn zin en daarom komt hij nu tijdelijk hier wonen. Als er plek is in een ander huis gaat hij daar wonen, want daar woont zijn vriendin ook. Dus als we straks thuis komen is ene van de dames weg en woont er een jongen voor in de plaats. Ik ben erg benieuwd, maar het zal wel anders zijn.

Maarten

Heeft NL. ooit iets gedaan in zuid Afrika? Zal vast ontwikkelingshulp zijn.