Vera in Zuid-Afrika

A lot of rain

Vanacht hebben we allemaal erg lekker geslapen en na een warme douche konden we vol goede moed beginnen aan een nieuwe dag. De eigenaressen hadden voor ons een lekker ontbijtje gemaakt. Daarnaast hadden ze een ontzettende lieve hond genaamd Lullu, wel groot, maar ontzettend lief. Hij vond iedereen aardig en wilde door iedereen aangehaald worden. We wilde de hond maar al te graag meenemen, helaas mocht dat niet van de eigenaren.

Waar we gister de pinguins zagen. bleken er nog meer te zijn, dus daar zijn we heen gereden. Het waren er inderdaad een stuk meer. Na vele foto's gemaakt te hebben zijn we weer verder gegaan. We zouden vandaag naar Cape Piont en Kaap de Goede Hoop gaan. Dus hup de auto in en een half uurtje later waren we bij Cape Point. We hebben de auto geparkeerd en moesten een stuk lopen ofwel klimmen voordat we bij de Cape Point waren. Het was een prachtig stuk om te lopen en we kwamen nog een Baboon (aap) tegen. Hij was flink aan het schreeuwen en we moesten op een gegeven moment langs hem heen, maar iedereen vond het erg eng. Uiteindelijk liepen we er toch langs maar toen liep de Baboon ook verder en wij stopte, behalve Marjella. Bleef de Baboon achter Marjella aanlopen en zij keek constant om en zei dit vind ik niet leuk, echt niet hoor. Wij moesten allemaal flink lachen. Gelukkig liep de Baboon verder door en konden wij ook rustig verder lopen.

Eenmaal boven op de berg hadden we een mooi uitzicht over de hele kaap en had je inderdaad het idee alsof je op het verste puntje van Zuid-Afrika stond.Erg mooi om te zien :)

Vervolgens waren we terug bij de auto en kwam de regen met bakken uit de hemel. We waren inmiddels onderweg naar Kaap de Goede Hoop en eenmaal daar aanbeland bleef het regen. Toen het even droog was zijn we naar buiten gegaan en hebben we allerlei foto's gemaakt, maar intussen was er een hele buslading Mariniers uit India aangekomen en zij bleven maar foto's maken, met name heel veel foto's van ons. Ongeveer elke marinier wilde met een van ons op de foto. Na een tijdje konden we eindelijk zelf foto's maken waar alleen wij op stonden. Maar ineens begon het weer te stortregen en konden we alsnog geen foto's maken waar we ieder alleen op stonden. Het bleef maar regenen, dus uiteindelijk besloten we om een voor een naar buiten te rennen en de andere zouden dan vanuit de auto foto's maken. Na een kwartiertje was iedereen op de foto geweest en was iedereen flink nat geworden.

De natuur waar we veel door rijden lijkt enorm veel op Ierland. Je ziet veel bergen, rosten en zee. Dit kun je op vele manieren zien, maar zelf vind ik het soms net Ierland. Wat vinden jullie? Kijk maar eens bij de foto's en dan hoor ik t wel...

Na dit avontuur was het tijd om verder te rijden en zijn we naar Kaapstad gereden. Helaas bleef het regen en konden we ook weinig meer van de omgeving zien. Eenmaal in Kaapstad zijn we op zoek gegaan naar een Hostel. Het lastige was dat er enorm veel zijn en we niet goed wisten welke we moesten kiezen. Uiteindelijk hebben we er eentje gekozen waarvan het verhaaltje wel interessant leek. Dus daar zijn we naar binnen gelopen, maar helaas hadden zij geen plaats. Wel had hij een kaart van Kaapstad voor ons en tekende hij allerlei hostels in en nummerde ze zodat we wisten welke het beste was, volgens hem. Dus nummer 1op de lijst gingen we af en ze hadden inderdaad plek voor ons.

Het hostel zag er goed uit, zelfs de douches, want die vallen vaak nogal eens tegen. Nadat we de auto uitgeladen hadden zijn we Kaapstad in de auto gaan verkennen, want we wilden er wel eens meer van zien. Zo kwamen we bij het voetbalstadion van Kaapstad uit. In eerste instantie zagen we het van boven en toen zag het er erg mooi uit, maar toen we er langs reden viel het mij toch wat tegen. Het is niet zo'n heel bijzonder stadion.

Vervolgens kwamen we ook de Tafelberg tegen en zijn we een stuk omhoog gereden. Tot zover we konden rijden en je had een prachtig uitzicht over de stad. Als je zo van bovenaf kijkt lijkt de stad helemaal niet zo groot, maar een groot deel van de stad lag achter een andere berg. Omdat het zo bewolkt was, inmiddels was het wel weer droog, lag er een flinke wolkendek om de Tafelberg, dus de top konden we niet zien. Je zag al wel dat het echt op een tafel leek, al moet ik eerlijk zeggen dat hij er op foto's beter uit ziet dan in het echt. Ik moest in het begin echt moeite doen om de tafel te ontdekken.

Toen werd het hoogste tijd om een restaurantje te zoeken om wat te eten, maar dat kosten wat moeite omdat we geen idee hadden waar er goede restaurantjes waren. Uiteindelijk dachten we een goede straat gevonden te hebben, dus moest ik de auto parkeren. Maar deze moest ik achteruit tussen 2 auto's zetten en het plaatstje was erg klein. Dus hebben ze me alle 4 geholpen om de auto in te parkeren. Dat was zeer lachwekkend, maar hij stond er na een tijdje wel in en volgens mij heb ik nog nooit zo strak langs de stoeprand een auto geparkeerd. Dus nu konden we op zoek naar een restaurantje, wat bleek was er weinig soeps in de straat. Er waren wel enkele restaurantjes maar die trokken ons niet dus toen maar weer naar de auto en op zoek naar een andere straat met restaurantjes.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Waterfront. Hier liggen vele boten en is er een groot winkelcentrum met aan een zijde alleen maar restuarantjes en daar zijn we in eentje neergeploft en daar hebben we vele uren gezeten. We hebben over van alles en nog wat gekletst. Het was enorm gezellig en daarna was het tijd om naar huis te gaan. Vervolgens reed ik naar het hostel en onderweg kwamen we weer langs het voetbalstadion en daar was een MAC bij en iedereen had nog zin in een ijsje. Dus hup we reden door de MAc drive. Zelf ben ik nog nooit door een Mac drive gereden, dus het was zeer hilarisch. Want de man aan de andere kant vroeg wat we wilde hebben, dus vroeg ik welke Macflurry's ze hadden en hij noemde ze op, waarna wij een keuze mochten maken. Maar iedereen riep door elkaar maar de lieve man snapte het nog allemaal wat we zeiden. Vervolgens vertelde hij dat we door mochten rijden en riep iedereen doeg, tot zo en de man moest enorm lachen. Nu ik het zo opschrijf klinkt het een stuk minder leuk dan het was. Voor ons was het zeer hilarisch en de man achter het computertje vond het ook erg leuk.

Na ons ijsje zijn we toch echt terug gereden naar het hostel en na een half uurtje lagen we in bed. Op naar de volgende dag.

Maarten

Hahaha, ja net ierland maar dan met giraffes, leeuwen, pinguins buffels, woestijn, townships, gestolen autobanden, bloedende kinderen, olifanten, walvissen, tijgers, luipaarden, nijlpaarden, wildlife parks, tralies voor je ramen, in het donker niet naar buiten.

Maar verder 2 druppels :)