Vera in Zuid-Afrika

Van de regen in de drup

Of je het gelooft of niet maar het regent al de hele week hier in Zuid-Afrika. Het lijkt wel alsof we in Nederland zijn. Hopelijk slaat het deze week om, want ons weekendje is een beetje in het water gevallen.

Zaterdagochtend zijn we naar Port Alfred gereden, wat op zich al een hele onderneming was, want onderweg werd er flink aan de weg gewerkt. Zo was er op een stuk maar één rijbaan open en moesten we een kwartier wachten voordat we verder mogen. De rest van de weg verliep okeej en rustig. We hebben prachtige uitzichten gehad, met name veel natuur en prachtige bergen die in elkaar overlopen.

Eenmaal aangekomen in Port Alfred waren we al snel bij het hostel, omdat deze in de eerste straat lag als je Port Alfred binnen rijdt. Het hostel zelf zag er wat apart uit. Het was een gewoon huis waar een familie leeft en daarnaast hadden ze enkele kamers waar er stapelbedden in stonden. Het hele huis stonk er naar hond, wat niet echt lekker rook en het was een grote bende. (Mijn kamer vroeger was er nog niks bij)

We wilden graag in Port Alfred paard rijden, maar eerst moesten we onze magen van eten voorzien, want na deze lange rit van 2 uur hadden we wel trek in wat te eten. Aan de overkant van de weg was er een soort eettentje en bakkerij en daar zijn we binnen gestapt om een geroosterde sandwich ofwel een tosti te eten.

Hierna zijn we vertrokken naar de toerist information om informatie te halen over het paard rijden, maar wat blijkt deze was gesloten. Wat een beetje vreemd is op zaterdag. We hadden gelukkig wel een kaart gekregen waarop enkele telefoonnummers stonden om paard te rijden, dus hebben we deze afgebeld. Alleen nergens konden ze ons verder helpen omdat het regende en in de regen rijden ze niet. Alleen morgen zou misschien kunnen, maar dan was de kans op regen ook erg groot.

Dus wat nu, dan maar weer terug naar het hostel. Inmiddels waren we wel even bij de zee geweest. Wat erg mooi was. De zee blijft erg gaaf :) en ik vind het heerlijk om er heen te gaan en even lekker uit te waaien.
Verder was er niks in Port Alfred te doen. De vrouw van een van de paard rij organisaties moest enorm lachen om onze vraag wat we verder in Port Alfred konden doen. Het enigste wat we konden doen was naar de bioscoop maar dat kunnen we in P.E. ook.

Eenmaal terug in het hostel hebben we na lang beraad maar besloten om terug te rijden naar P.E. want we konden helemaal niks doen in Port Alfred. Dus ruim 2 uur later waren we weer terug in P.E. en was het tijd om de braai aan te zetten. Want in Port Alfred hadden we vlees gehaald, want we wilden daar gaan braaien maar nu deden we dat in P.E. Uiteindelijk was dat ook wel een goed idee want het begon enorm te regen en te onweren en in ons huis hebben we een afdak boven de braai maar dat hadden we in Port Alfred niet.

We hebben een erg leuke avond gehad. Met vooral veel flessen wijn die er door heen gegaan zijn en 2 huisgenoten die het zwembad uit wilde testen. Was wel een beetje koud, maar het was een leuke ervaring, met name om te lachen.

Later op de avond zijn we nog naar de cocktailbar gegaan om een lekkere smoothie te drinken en tegen half 1 lagen we heerlijk op bed en de volgende ochtend hebben we heerlijk uitgeslapen. Tegen half 11 was ik wakker en heb nog lekker tot half 12 in bed een boekje gelezen. Als dat geen luie zondag is.

Verder hebben we weinig gedaan, natuurlijk wel boodschappen om vanavond nog wat eten te hebben en een lekker stuk chocolade. Nu zitten we met z'n allen op de bank boos te zijn op het internet, want dat schiet er steeds uit. Maar het geeft flink wat lachbuien en lollige momenten.

Maarten

Heerlijk zo'n luie zondag, geniet ervan...ps. sinds wanneer drink je wijn :)

eelco

uhh er is mij door je vriendje vriendelijk verzocht alleen maar serieus te schrijven vandaar dat ik de vraag van maarten niet ga herhalen...maar uh inderdaad...sinds wanneer??

Vera

Helaas voor jullie blijf ik aan de sapjes :) Die hier overigens heerlijk zijn en genoeg keus om uit te kiezen. Cocktails drink ik inmiddels wel

eelco

klinkt goed! en sowieso lijkt het me een avontuur en ben ik nog steeds NIET jaloers grrrr

Maarten

Hahaha, ja ja smoothies....geloof je het zelf....wino!

eelco

smoothies, daar is dat niet met wodka eigenlijk nu ik er zo over nadenk??

Floor

Ha Vera!
He, he,, ik reageer eindelijk ook eens.......... Sorry hoor. Ben de eerste dagen begonnen met je verhalen te lezen en toen even een paar weken niet. Maar nu ben ik weer redelijk bij!! Heb vanalles zitten lezen en foto's bekeken. Leuk hoor allemaal!
En eh... een foto opdracht heb je van ons nog nooit gekregen, toch? Nou, we willen wel een bijdrage leveren hoor. 20 euro, en een foto van jou met en kind waar je heel graag mee hebt gewerkt lijkt me wel wat. Misschien de jongen van gescheide ouders waar je mee mag gaan werken? En kinderen met echte afrikaanse kleding vind ik ook heel mooi. Met veel sieraden. Misschien zie je dat nog een keer op een feestdag of zoiets?? Ben benieuwd wat jullie met het geld gaan doen voor de school daar> Al ideeen?
Zorg goed voor jezelf en de kinderen daar! Maar eh... toch vooral eerst voor jezelf!
Liefs van Floor

Lia in China

Ha die Vera, jij maakt net zoveel nieuws en bijzonders mee als wij in China! En ik sluit me aan bij de actie voor jullie kindertehuis. €20 voor een foto van jou en Hanny straks bij een wild beest (je mag zelf kiezen welke!). Hou je goed en blijf je verwonderen over hoe anders de wereld is buiten ons vertrouwde en geregelde Nederlandje. Je leert hier zoveel van. Veel liefs, ook van Taco. Lia