Vera in Zuid-Afrika

De bioscoop

Vanochtend gingen we naar de Northern Light School omdat we vandaag zouden beginnen met de kinderen die al langer in het project zitten. Helaas kwamen we erachter, toen we al een half uur op de Northern Light School waren omdat Lauren een beetje te laat was (half uurtje maar), dat de kinderen examens hebben en we ze dus niet kunnen spreken. Deze examens duren de komende 2 weken, dus toen zijn we maar kantoorwaars gegaan, want op de school konden we verder niks meer doen.

Zelf vond ik dit wel erg jammer, want we waren eindelijk een week aan de gang en nu konden we weer 2 weken niks doen. Na deze examens hebben de kinderen een week vakantie en wij ook, want we gaan met 5 meiden een week naar Kaapstad en de omgeving bezichtigen.

Op kantoor hebben we samen met Lauren gebrainstormd over het resource centre dat ze op wil gaan zetten. We hadden hiervoor diverse ideeen, waaraan zij nog helemaal niet gedacht had. Veel dingen kennen ze hier ook niet, die in Nederland erg normaal zijn.

's Avonds zaten we rustig op de bank, natuurlijk met onze laptop op de bank, en toen kwamen Lindy en Talitha thuis. Ze vroegen of we mee naar de bioscoop gingen. Er draaiden een leuke maffe comedy. Daar hoefden we niet lang over na te denken en een half uurtje later zaten we in de auto in de richting van de bioscoop.

De film was erg leuk en met name erg goedkoop. Je kunt hier naar de film voor 30 rand ofwel 3 euro. Natuurlijk moest er vandaag nog wel iets gebeuren voordat we gingen slapen. Dus wij waren onderweg naar de auto, bleek de in/uitgang waardoor we gekomen waren afgesloten te zijn. Dus moesten we weer terug naar een andere in/uitgang. Het vervelende was dat deze in/uitgang aan de zijkant van het gebouw was en we daarom om het hele gebouw heen moesten lopen, wat een flink eind was. Tijdens het lopen kwam er opeens een auto aangereden en wij allemaal een beetje achterom kijken want we liepen hier met een aantal dames in het donker. Was het de auto van de beveiliging van het winkelcentrum waar de bioscoop in zat. Hij vroeg of we het konden vinden en waarom we hier liepen. Dus wij uitgelegd dat de auto aan de andere kant van het gebouw staat en de andere in/uitgang afgesloten was. Hij moest erom lachen en we mochten doorlopen. Hij wilde het alleen maar even checken. Even later toen we aan de andere kant van het gebouw waren zagen we hem nog een keer langs rijden en groete hij naar ons.

Uiteindelijk waren we ruim een half uur later thuis en zijn we vlug ons bed in gekropen. Wat een dag en we wilde alleen maar naar de bioscoop. De film was trouwens erg geslaagd, met name een lach film.

Maarten

Hmmm,

Ik zal een lijstje met films meenemen welke ik wil zien.