Vera in Zuid-Afrika

Cricketwedstrijd

Vanochtend hebben we eerst boodschappen gedaan, want dat was hoogste tijd aangezien we stroom moesten hebben en diverse andere boodschappen. 's Middags zou om half 2 de cricketwedstrijd beginnen, eigenlijk zou Lauren meegaan, maar helaas was haar vriend flink ziek en had ze ons gesmst om te vragen of het erg was als ze niet meeging. Hierop reageerde we dat we dit geen probleem vonden en dat we het wel zouden vinden.

Tegen 1 uur waren we bij het stadion en vonden we een plaasje in de zon (al verdween deze na een uurtje achter het stadion). We waren met het hele huis gegaan samen met Berend (hij zit in een gastgezin, maar komt hier regelmatig over de vloer). Om half 2 begon de wedstrijd en het eerste half uur zijn we bezig geweest met het uitzoeken van de regels, want geen van ons wist hoe het spel gespeeld werd. Gelukkig was het niet zo heel moeilijk en het was leuk om te zien. Ondertussen hadden we wat eten en drinken gehaald. Het rare is dat het eten soms heel duur is (vergelijkbaar met Nederland) terwijl het de volgende keer enorm goedkoop was. Zo hadden we een ijsje met 2 bolletjes voor 10 rand (= ongeveer 1 euro) en je had een grote zak met een suikerspin erin voor 5 rand (= ongeveer 50 eurocent) Maar na 2 uur was het spel nog steeds niet voorbij en iedereen had het inmiddels erg koud. Zo zijn we tegen 4 uur / half 5 naar huis gegaan om vervolgens lekker op te warmen in de zon in de tuin. In het huis is het ook erg koud, omdat ze hier geen verwarming hebben, dikke muren hebben en de zon het huis niet echt verwarmd. DIt is natuurlijk heerlijk in de zomer, maar in de winter / lente is het soms nogal koud.

Niemand had zin om te koken vandaag, dus hebben we pizza laten bezorgen. Erg lui, maar het was erg lekker voor een keertje :)

's Avonds zijn we nog naar de cocktailbar gegaan. Dit blijft een enorme relaxte plek en de cocktails / smoothies zijn enorm lekker. Iedereen gaat er graag naar toe en ik heb altijd het idee alsof ik er even uit ben. DIt keer, omdat ik reed, heb ik een heerlijke smootie met allerlei vruchten op. Heerlijk om te drinken .... Mocht je ooit naar Zuid-Afrika en naar PE gaan, ga dan vooral even een drankje drinken bij deze cocktalbar. Hij zit in summerstrand aan de boulevard bij de zee, voor het benzinestation tegenover de haven. Zo kunnen jullie hem vast wel vinden, of niet??