Vera in Zuid-Afrika

Weer een nieuwe stage week

Vanochtend bij het opstaan regende het en niet zo'n beetje ook. Het had de hele nacht al geregend, gewaaid en enorm gestormd. Iedereen had ook niet zo goed geslapen. Wel was het raar om in Zuid-Afrika regen te zien en te voelen. Helaas is het hier dan ook meteen enkele graden kouder, net zoals in Nederland.

Gisteravond kregen we een smsje van Lauren dat de strikes nog steeds doorgaan en met de vraag of we naar stage komen. We hadden terug gesmst dat we toch kwamen omdat we wilde kijken of we tijdelijk een andere stageplek kunnen vinden, zodat we toch aan de gang zijn. Dus om half 11 waren wij op stage.

In eerste instantie ging Lauren bellen of we op een school vandaag of morgen konden kijken en had ze niet zo goed door dat we voor enkele weken, totdat de strike voorbij is, ergens stage willen lopen. Nadat Ingrid en ik even samen overlegd hadden, hebben we het aan Lauren wat beter uitgelegd en daarbij gezegd dat we aan onze uren voor school moeten komen. Hierna ging ze scholen bellen om te vragen of we tijdens de strike stage kunnen lopen en daarna nog voor 1 of 2 dagen kunnen blijven. Na uiteindelijk een stuk of 10 adressen gebeld te hebben had ze 3 plekken waar we terecht kunnen. Morgen gaan we op een school kijken en woensdag gaan we op een school en een verblijf waar de kinderen 24 uur per dag zitten kijken. We mogen kiezen waar we stage willen lopen en zelfs op diverse plekken als we willen.

Ik ben erg benieuwd hoe de stageadressen zijn en we zijn erg blij dat Lauren zoveel moeite voor ons doet

Laughing

Maarten

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen op de andere stage adressen. Kun je op deze adressen gewoon aan de opdrachten werken die je voor school moet doen?

Jolanda

Hoi meis. Zo te zien ga je lekker uitgerust aan je stage beginnen. Heb je al een ander visum of staken ze nog steeds? Mocht je ooit een inzamelingsactie houden, ik heb genoeg speelgoed voor de kinderen en stuur het graag op. Maar dan moet wel iedereen ( de mensen van het township en het daycare centre en zo) het goedkeuren. Succes maar weer.......

Kees

Benieuwd waar je morgen terecht komt. Overigens: volgens het nieuws hier worden de stakingen opgeschort en beginnen alle scholen enz. morgen weer..... Heb je straks twee stageplaatsen tegelijk
veel succes

Martine

Veel succes Vera, weer even spannend allemaal en afwachten! Hoor graag hoe het verder gaat!

Gratia

Hoop dat je na een ontspannende periode,nu eindelijk aan de slag kan.
Veel succes.

Heleen

, Wat een gedoe, met die stakingen, het lijken de Fransen wel. Hopenlijk is het geen probleem om aan je stage-uren te komen. maar ja, je leert wel improviseren op die manier.

Sukses,

Hans en Heleen

Hanneke

Hee Vera! Jeeeeetje wat schrijf jij veel.. Ik heb niet altijd tijd om alles te lezen, maar om er zo af en toe doorheen te kijken is erg leuk! Groetjes van Niek en veeel plezier!