Vera in Zuid-Afrika

Kragga Kamma Game Park

Vanochtend zijn we rond 11 naar het Kragga Kamma Game Park vertrokken. Dit park ligt ongeveer een half uurtje rijden van ons huis (ligt nog in PE). Het is niet zo'n groot park als als het Addo Elephant Park, maar vergelijkbaar met Seeview.

We zijn met 2 auto's gegaan, omdat we met 6 mensen waren. Eenmaal aangekomen bij het park, hoefde we dit keer geen verklaring te ondertekenen, want in voorgaande parken wel moest. Dit is in verband met je eigen risico en veiligheid.

Heel veel bijzonders heb ik niet over het park te vertellen, omdat deze hetzelfde was als de andere 2 parken waar we al geweest zijn. We hebben tijdens de rit de volgende dieren gezien, neushoorns (helemaal op het laatst), giraffe, zebra's, heel veel soorten herten, everzwijnen, struisvogels en we hebben cheetahs geaaid. Deze cheetahs waren 2 en 8 jaar en nadat we een ticket gekocht hadden, mochten we onder begeleiding naar binnen in het hok. Ze lagen heerlijk onderuit tegen het hek aan en keken loom op toen we aankwamen lopen. We mochten ze gewoon aaien, alleen bij een cheetah moesten we niet aan de achterkant komen, want dat vond hij erg vervelend. We hebben een tijd lang de cheetahs geaait en enorm veel foto's gemaakt, waaronder een groepsfoto.

Hierna hebben we nog geluncht in het restaurant en daarna zijn we weer in de auto gestapt om verder te rijden en nog meer dieren te zien. Zelf vond ik het erg gaaf om de neushoorns te zien, want deze had ik nog nooit in levende lijven gezien.

Tegen een uur of 5 waren we weer thuis en vanavond gaan we uit eten.

Hoi Vera

Indrukwekkende verhalen; wat zie je veel en maak je mee in deze korte tijd.
Jammer dat je nog niet echt aan je stage kunt beginnen. Stilte voor de storm...... :-)Heerlijk dat je wat bijtankmomenten en dagen kunt nemen.
Ben benieuwd naar het vervolg. lieve groet carla

Maarten

Niet een uitgebreid verhaal omdat het anders teveel lijkt op de andere verhalen, er is gewoon teveel natuur :) Ben wel erg benieuwd naar de fotos van de cheeta's