Vera in Zuid-Afrika

Stage

Vanochtend zijn we naar onze stage geweest om kennis te maken. Onze stagebegeleider heet Lauren en is erg aardig. Ze heeft ons enorm veel verteld. Gelukkig konden we het meeste verstaan, maar zo wordt onze engels alleen maar beter.

Als we alles goed begrepen hebben krijgen we ieder 3 clienten die we de komende maanden begeleiden. Het idee is dat we aan hun groep van specialisten worden toegevoegd en samen een plan gaan opstellen voor de toekomst en ze binnen loodsten op scholen. Verder komen we op diverse projecten te staan en komt het regelmatig voor dat we naar scholen moeten en bij clienten of ouders op bezoek moeten. Deze bezoeken zijn door heel PE.

We krijgen samen een kantoor waar we allerlei werkzaamheden kunnen doen. De eerste 2 weken zullen met name meekijken en ontdekken zijn en daarna zullen we wel een idee hebben wat de bedoeling is. Ook hebben we een tas vol met informatie gekregen, o.a. hoe een dossier van een client eruit ziet, een boekje vol met informatie over cerebrale palsey, etc. Veel stuff om te lezen dus.

Maandag beginnen we en moeten we er rond 8 uur zijn. Onze werktijden zijn: Beginnen tussen 8 en 9 uur en we zijn klaar tussen 3 en 4 uur. Dus dat zijn prima tijden.

Hierna zijn we nog voor de fotocamera van Ingrid weggegaan want deze is kapot. Helaas kunnen ze er hier weinig aan doen. Het enige wat ze kunnen doen is er een nieuwe lens opzetten en dat kost evenveel of meer dan een nieuwe camera. Dus zijn we gaan kijken voor andere camera's, maar we hebben er nog geen gehaald.

Daarna hebben we nog een bezoekje aan het winkelcentrum gebracht en meteen even getankt, want van al dat rijden wordt de tank als maar leger. Het is erg raar om hier te tanken, want je hoeft niks te doen. Als je het tankstation binnen komt rijden, dan vragen ze hoe het is, waar je ook echt antwoord op moet geven voordat je verder kunt gaan. Hierna geef je je sleutels af (om het klepje naar de tank open te maken) en zeg je welke benzine erin moet. Vervolgens vullen zij de tank en maken ze je ramen schoon. Ze komen terug met je sleutels en vertellen hoeveel je moet betalen. Je geeft het geld en even later komen ze terug met je bonnetje. En je kunt weer verder rijden ....
Het is zo vreemd dat je niks hoeft te doen en lekker kunt blijven zitten. We worden zo nog lui van al die dingen die voor ons gedaan worden.

Kees

Ja....Maarten mag wel vast gaan oefenen, want als je over een paar maanden terugbent ben je waarschijnlijk behoorlijk verwend en verwacht je dat de thee 's ochtend klaar staat, de auto gewassen is, je tas gepakt, je broodtrommel gevuld enzovoort....
Jullie beginnen zo te lezen jullie weg al steeds beter te vinden. Ben heel benieuwd naar jullie stageervaringen. En vanavond een Kaya-etentje, is het niet? Veel plezier en groetjes uit Dommelen

Hanny

Balen van Ingrid's camera. Hopelijk vinden jullie een goed(kop)e. Tot bels/chats!

Maarten

Hey Hoi,

Kom je dadelijk uit je luxe resort Zuid Afrika weer terug in de harde werkelijkheid van het derde wereldland Valkenswaard waar je alles zelf zult moeten doen. Wat zal dat een overgang zijn zeg :) maar zonder gekheid. Ben erg benieuwd naar de stage. Gaan jullie die bezoeken begeleid of alleen doen? Veel plezier met het etentje / stappen vanavond.

Martine

Jeetje Veer, wat interessant allemaal. Het lijkt wel een beetje op mijn werk, maar dat is in Helmond...is toch anders ...daar worden mijn ramen helaas niet gewasssen...
Ben wel beetje jaloers!!

liefs