Vera in Zuid-Afrika

Seeview Lion Park

De eerste foto van de sponoractie is gemaakt. Namelijk Vera met een leeuw opgegeven door Hanny!!

Vanochtend zijn we eerst boodschappen gaan doen, omdat de 2 dames die gister aan zijn gekomen geen tijd hadden gehad om ontbijt in huis te halen en daarbij hadden ze geen auto. Dus hup eerst de auto in en daarna even boodschappen doen. We hebben meteen eten voor 's avonds gehaald. Hierna hebben we heerlijk ontbeten en we hadden besloten om vandaag naar seeview te gaan omdat daar een leeuwen park zou zijn.

Zo gezegd zo gedaan, dus hup de auto in en een half uurtje later waren we er. Het was een mooie tocht om erheen te rijden. We reden veel langs de kust en zagen regelmatig de zee achter de duinen op duiken.Toen we richting Seeview reden hebben we gemerkt hoe heuvelachtig het hier kan zijn. Sommige wegen gingen enorm stijl omhoog en daar had ons oude autotje het soms wel moeilijk mee. Het rijden gaat inmiddels erg goed, zelfs met het schakelen heb ik

Eenmaal aangekomen bij Seeview Lion Park moesten we bij de poort betalen en kregen we een kaartje en een ticket mee. Op het ticket stonden de regels waar we ons aan moesten houden, wat onder andere betekende dat we niet de auto uit mochten en we geen rotzooi uit de auto mochten gooien. Eenmaal aangereden moesten we eerst een flink stuk omhoog over een smalle zandweg met vele kiezels. Na een tijdje gereden te hebben zagen we als eerste een soort bokken. We wisten geen van beide wat voor dieren het waren. Als je ze wil zien moet je even bij de foto's kijken en als je weet wat voor dieren het zijn horen we het graag, want wij hebben geen idee. Natuurlijk stoppen we regelmatig om mooie foto's te maken, maar ook om te kijken wat ze allemaal doen. Het opvallende is dat ze helemaal niet reageren op je of op de auto. Ze kijken af en toe verstrooid op maar gaan daarna weer verder met slapen of eten.

Tuurlijk kwamen we ook zebra's en giraffe tegen. Op een gegeven moment waren we stil gaan staan om foto's te maken van een giraffe. Deze giraffe stond aan de kant, maar had besloten om over te steken. Dus moest de tegemoetkomende auto op de rem en liep de giraffe rustig naar de overkant en begon daar lekker van de bomen te eten.

Even later kwamen we bij de leeuwen en tijgers afdeling. Daar moesten we een eigen risicoverklaring ondertekenen. Hierna werden er 2 hekken na elkaar open gedaan, zodat wij er tussen stonden. Even later kwamen we bij de leeuwen aan en konden we een rondje rijden. Toen we halverwege waren zagen we de 3 leeuwen liggen. Prachtig om die dieren te zien liggen. Helaas lag er eentje midden op de weg en de andere in de berm, zodat we er niet langs konden. Wat nu dachten we ....
Toeteren of door rijden doe je niet, dus dan maar keren en terug rijden. Gelukkig waren er geen andere auto's achter ons en konden we makkelijk terug naar de poort rijden. Echt raar om zo tussen de dieren te rijden.

Hierna kwamen we bij een restaurant aan. Hier hebben we in het winkeltje even rondgekeken en heb ik een heel mooi autotje gekocht. Enorm gaaf. Toen zagen we verderop in een grote kist 2 kleine leeuwtjes zitten. We mochten hier een foto van maken en wat bleek zij waren pas 15 dagen oud. Ze zijn erg lief om te zien.
Eenmaal buiten aangeland (aan de achterkant van het restaurant) had je een mooi uitzicht over een groot stuk van het natuurgebied waar we over gereden hadden. Maar er zaten daar ook kleine leeuwtjes. Ze waren groter als de leeuwtjes binnen, maar toch pas 4 maanden oud. Het mooie was dat we deze leeuwtjes mochten aaien. We moesten mee naar binnen en uitkijken voor het hek dat onder stroom stond. Maar toen stonden we oog in oog met 4 leeuwtjes. Ze waren zo enorm lief .. Kijk maar bij de foto's en oordeel zelf.
Een tijd hebben we deze leeuwtjes zitten aaien en natuurlijk enorm veel foto's gemaakt. Prachtig om te zien. Met name als ze elkaar zitten te plagen en aan het spelen zijn. Helaas mocht ik er geen mee naar huis nemen.

Even later zijn we door gereden en waren we al snel weer bij het einde van het park. Maar voordat we er helemaal uit waren kwamen we nog een giraffe tegen die verscholen stond in de struiken en rustig stond te eten. Dus wij even stoppen om foto's te maken, maar dan komt hij ineens uit de struiken en gaat rustig aan de kant van de weg staan. Even later liep hij voor onze auto langs en ging aan de andere kant van de weg rustig (half voor onze auto) van de boom staan te eten. Dan kun je pas zien hoe groot deze dieren zijn... enorm. Hierna liep hij toch verder, maar wat een mooi gezicht.

Een half uurtje later waren we weer terug in het huis en hebben we even gezeten. Daarna toch maar even besloten om nog naar het Nelson Mandela Stadion te gaan. Dit was een hele rit, want we konden de weg niet precies vinden. Maar na een tijdje hadden we het dan toch gevonden. Het scheelt dat het gebouw erg hoog is en je het boven andere gebouwen uit ziet komen. Eenmaal aangekomen, hebben we een foto gemaakt van het stadion en natuurlijk er ook eentje met ons 2e ervoor. Dit was een foto van de sponoractie die Ingrid moest hebben. Het is een maffe foto geworden.

Eenmaal om het stadion heen gereden te zijn en diverse foto's gemaakt te hebben wilde we weer terug naar huis. Helaas reden we de verkeerde kant uit, al kwamen we daar pas later achter, aangezien we op een weg waren waar we geen een plaats van kende. Na een tijdje gereden te hebben over een grote weg wisten we wel zeker dat we niet goed zaten. Het vervelende was dat we een kant op konden, alleen rechtdoor rijden of terugrijden, wat ook niet echt een optie was. Dus dan maar een keer linksaf slaan, alleen kwamen we er later achter dat dit de verkeerde linksaf was. Want niet veel later reden we een township in ... oeps verkeerde afslag. Onderweg even overleg gepleegd, maar we rijden toch maar door, want als je omgaat keren ziet het er helemaal uit alsof je verkeerd bent en een toerist bent. Dus hebben we beide de deur op slot gedaan en zijn we zo snel mogelijk door het township gereden. Inmiddels was het ook al donker geworden, dus werd het wel degelijk tijd dat we de weg terug vonden. Toch is het erg raar om door zo'n township te rijden. Alles wat je op tv ziet, zie je hier in het echt. Dat is zo weard ....

Even later kwamen we dan toch op de goede weg richting huis en uiteindelijk na driekwartier waren we thuis. Wat een beleving ....

Morgen gaan we naar het Addo Elephent Park.

Maarten

Onder enkele voorwaarden mag je van mij gerust een van die leeuwtjes mee naar huis nemen:

- we houden ze op het balkon
- Jij verschoont het hok
- Jij laat ze uit
- Niet huilen als de konijntjes opeens zijn "verdwenen"

Maarten

Even iets anders. Je hebt ook een sponsorfoto voor Heleen gemaakt. Zij wilde heel graag een giraffe.

Maarten

En nog even iets anders. FOEI!!!! niet meer in het donker door townships rijden :)

Martine

Jeetje Vera, wat een avonturen allemaal, van tijgers en leeuwen naar de townships, vraag me af wat het spannends was....
Mooie foto´s hoor!!!

liefs

Anja

Heee Vera,

Wow wat maak jij veel mee en kun je mooie foto's maken!
Ik heb net het idee of ik er zelf ben.
Echt heel erg gaaf!!

Xx

marleen2603@msn.com

Wat kun je mooi schrijven. Je moet er een boek van uitgeven!!!!! Hartstikke leuk. Mooie foto's

Hans en Heleen

Rooibokkies, springbokkies, die twee schieten mij te binnen.
Leuke foto's hoor, SA is een prachtig land, super dat jullie in de voorbereiding op de drukke tijden nog even kunnen relaxen.
Leuk kameelperd( giraffe)

Groetjes,

....ik lijk Maarten wel....met mijn "en dan nog iets.." \
Maar het IS zo!! Vermijd Townships, en al helemaal in het donker. Wij hebben, op klaarlichte dag, daar een redelijk beangstigende ervaring gehad, en ik heb niet de illusie dat er iets verbeterd is. Niet om jullie de stuipen op het lijf te jagen , maar het is echt gevaarlijk !!

Heleen