Vera in Zuid-Afrika

De kust van PE verkennen

Zo, inmiddels zijn we aangeland op de 3e dag in Zuid-Afrika. Vanochtend zijn we op tijd opgestaan omdat om 9 uur de auto opgehaald zou worden. Deze moest even gerepareerd worden omdat het linkerslot niet meer open ging en we geen hoedenplank hadden. Gelukkig kregen we tijdelijk een andere auto, dus konden we toch op pad.

Na wat dingetjes geregeld te hebben en even de financiele zaken op een rij gezet te hebben. Gingen we naar Home Affairs (soort gemeentehuis). Eenmaal daar aangekomen bleek hij nog steeds dicht te zijn. Veel mensen zijn hier aan het staken, met name mensen van overheidsinstanties. Het is lastig dat we niet bij Home Affairs terecht kunnen, want we hebben nog steeds niet het goede visum om stage te mogen lopen. Maar op dit moment kunnen we er niks aan doen. We hebben nu een toeristenvisum en daarmee mogen we 3 maanden in Zuid-Afrika blijven, dus voorlopig is het nog geen probleem.

Hierna zijn we naar de boulevard en de zee gereden. Even verderop hebben we de auto neergezet en zijn we een stuk langs de zee over het strand gaan lopen. Wat is de zee hier ruig. Constant hoor je de zee tegen de rotsen aan slaan en er zijn enorme golven. Zo zie je hier en daar ook enkele surfers die een gokje wagen om de golven te trotseren.

Na een flink stuk gewandeld te hebben en ondertussen enkele diertjes en aparte planten gezien te hebben. Besluiten we om terug te lopen over de boulevard om meteen een stukje van de stad te zien. Eenmaal terug bij de auto hebben we honger gekregen en besluiten een supermarkt op te zoeken. Even verderop aan dezelfde weg is er een winkelcentrum. In plaats van naar de supermarkt te gaan besluiten we de friettent in te duiken en om een heerlijk frietje te eten. Ondertussen kletsen we met de man achter de balie. Hij heeft eerder Nederlandse mensen ontmoet en kon redelijk met ze praten omdat het lijkt op het Afrikaans. Dat bevestigen en niet veel later is de friet klaar en vallen we aan. Want van wandelen wordt je hongerig.

Na een half uurtje besluiten we om verder te gaan. Dus hup de auto weer in en we rijden verder langs de kust in de richting van het noorden ofwel omhoog. Je ziet diverse mooie plaatjes en halverwege is er een open plek en besluiten we om even te stoppen. Zo kunnen we wat mooie plaatjes schieten en ondertussen wordt ik gebeld door Jurgen (man van wie we de auto hebben gehuurd) dat de auto klaar is en of hij deze langs kan komen brengen. Dat wordt op dit moment lastig vertel ik omdat we niet thuis zijn. Na even overlegt te hebben besluiten we om naar huis te rijden en komt Jurgen een half uurtje later thuis. Dan hebben we tenminste onze eigen auto weer. Het laatste stuk van deze weg, richting de Schoenmakerskop, rijden we af en het blijven prachtige stukken zee en strand. Eenmaal thuis aangekomen staat Jurgen 10 minuten later bij ons op de stoep met de auto. Die weer helemaal gefikst is.

Even later komt Marjella thuis en besluiten we om met z'n 3e Jessie mee te nemen naar de zee zodat ze lekker even uit kan waaien. Zo rijden we weer terug naar de Schoenmakerskop en klimmen we daar over de rotsen richting de zee. Helaas is er geen strand, wel een stuk duin maar besluiten we om op de rotsen te gaan zitten en daar hebben we een flinke tijd heerlijk in de zon gezeten. Ondertussen heb ik een aantal prachtige foto's gemaakt van de opspattende zee en vele rotsen.

Hierna hebben we Jessie naar huis gebracht en zijn we naar het bezinestation gegaan om electriciteit te halen. Dit is erg makkelijk en vooral fijn als je voorlopig weer genoeg hebt om vooruit te kunnen. Hierna nog wat boodschappen gedaan en daarna zijn we thuis lekker op de bank geploft.

Inmiddels ben ik aan mijn fotomuur begonnen en hopelijk krijg ik deze straks nog af. Een aantal uren gelezen zijn er nog 2 huisgenoten aangekomen. Ze komen van dezelfde opleiding als wij en we hebben ze ook al vaker gezien. Na een korte rondleiding zijn ze even bij ons geweest en daarna lekker naar bed gegaan.

Wat we morgen gaan doen zien we dan wel weer ... We hebben nog 2 dagen vrij en daarna moeten we op vrijdag naar onze stage en als we op tijd terug zijn ga ik met Marjella mee naar een town ship om daar 200 kinderen bezig te houden voor 2 uurtjes.

Lisette

wat een leuke verhalen weer.
Ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen, maar dat gaat wel lukken denk ik zo!

Ben benieuwd naar je stage....

Hanny

Klinkt allemaal weer heel goed, schat! Wil heel graag meer foto's zien en ga je binnenkort toch een keer bellen om je stem te horen. Jammer dat skypen zo moeilijk gaat, maar fijn dat we kunnen chatten.
Dikke kus, Mum

Maarten

Gaaf verhaal, ben wel jaloers moet ik bekennen.

Kees

Het klinkt tot nu toe allemaal erg goed. En al weer: rotsen, zee, water....
Tja....en om nou friet te gaan eten in Zuid Afrika. Dat is toch wel erg nederlands. Hebben jullie zelf ook al gekookt? En hoe zijn de winkels? Veel verschil met Nederland.
Zo zijn er nog duizend andere vragen...maar die komen allemaal wel. Leuke hond trouwens....een echte waakhond, dat zie je meteen.
Liefs en tot een volgende keer

Laura

Ik hoor de golven al in mijn oren, heerlijk geluid.
Huis ziet er goed uit en voor dat de stage begint kunnen jullie heerlijk met de auto op stap.
Veel foto's maken dat wij het ook voor ons zien :-)

groet, Laura

Nelleke

Wat leuk om je zo te kunnen(mogen) volgen.
Ik wens je een geweldige tijd daar vol fijne en rijke ervaringen.
Liefs
Nelleke