Vera in Zuid-Afrika

Nog maar 5 dagen

Inmiddels komt het vertrek erg dichtbij en hebben we nog maar 5 dagen voordat we vertrekken. We zijn hard bezig om alles voor te bereiden en ik heb mijn tas al 4x in en uitgepakt. We zijn al enorm lang bezig met het voorbereiden van onze reis, maar nu wordt het met de dag spannender omdat het zo dichtbij komt. Zelf merk ik dat ik met name de vliegreis erg spannend vind omdat we diverse keren over moeten stappen en hoe gaat dat allemaal in z'n werk. Als ik eenmaal in Zuid-Afrika ben dan vind ik mijn weg wel, maar eerst staat de vliegreis op het programma.

Afgelopen week ben ik op zomerkamp geweest waarvan ik vrijdag terug ben gekomen. Dus op het moment ben ik nog wat aan het bijslapen van het nogal heftige kamp. Maar ondertussen ga ik ook al bij diverse mensen op bezoek, nog voor mijn verjaardag of om ze nog een keertje te zien voordat ik naar Zuid-Afrika ga. Zo ben ik het weekend bij Jolanda & Puck geweest, Opa & Oma en heb ik gebbq met Rick, Henry, Nico, Mieke, Anja, Linda, Frank, Maarten, Leo en Jeanne. Vanavond ga ik op bezoek bij Hanny en Kees, want zij zijn gister terug gekomen van vakantie. Maar hun zie ik niet voor het laatste want ze brengen mij, samen met Maarten, naar Schiphol.

Het is raar om te beseffen dat je enkele maanden weg zult zijn en veel dingen voor de laatste keer doet. Ik merk ook dat veel mensen vragen of ik er klaar voor ben om naar Zuid-Afrika te gaan, maar ik vraag me af of je er klaar voor kunt zijn om voor zo'n lange tijd weg te gaan. Je laat zoveel achter ... Natuurlijk blijft het een super gave ervaring, maar ben me er ook wel bewust van dat ik veel mensen voor een lange tijd niet meer zal zien. Gelukkig hebben we skype uitgevonden en zal ik daar regelmatig op te vinden zijn.

Het studentenhuis waar we verblijven in Zuid-Afrika is anders, dan waar ik het enkele maanden geleden over had. De vrouw van wie het studentenhuis was, kon het huis eerder verhuren en daarom konden wij er niet meer in. Zo gaat dat in Zuid-Afrika....
Maar het huis waar we nu terecht komen heet een zwembad in de achtertuin en het heeft internet, wat ik nog veel fijner vind. Dat betekend dat ik mijn opdrachten voor school makkelijk kan maken en contact kan onderhouden met iedereen. De eerste maand zullen Ingrid en ik een kamer samen delen, vanaf 1 oktober hebben we iedere en eigen kamer. Dit is zo omdat we anders niet in het huis konden verblijven omdat er maar 1 kamer beschikbaar was tot 1 oktober.

Zo nu zijn jullie weer op de hoogte ...

Reacties

Reacties

Carla

Hey Vera, pff het is nu wel heeeel echt aan het worden. En je spanning voor het reizen:-) hi hi heel herkenbaar! Zeker weten dat jij en Ingrid jullie pad wel weten te lopen en relaxed in ZuidAfrika aankomen.
Geniet van de reis en je eerste dagen daar en ik hoop snel weer iets te lezen. Geweldig een huis met internet en zwembad.
Good Luck
xx carla

Lia

He Vera, ja ja nu komt het ineens heel dicht bij, reis gaat vast goed komen, maar snap de (gezonde) spanning erover en wow dat huis klinkt goed!! ik kijk al uit naar de verhalen en de foto natuurlijk ha ha
en skypen ha ik ga je contacten!!
tjuus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!